Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 792015

Višedimenzionalni model partnerstva u pedagoškoj teoriji i praksi


Ružica Pažin-Ilakovac
Višedimenzionalni model partnerstva u pedagoškoj teoriji i praksi // Partnerstvo u odgoju i obrazovanju / Buljubašić-Kuzmanović, V. ; Simel, S. ; Gazibara, S., Rengel, K. (ur.) (ur.).
Osijek: Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku - Filozofski fakultet, 2015. str. 16-18 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 792015 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Višedimenzionalni model partnerstva u pedagoškoj teoriji i praksi
(Multidimensional model of partnership in pedagogical theory and practice)

Autori
Ružica Pažin-Ilakovac

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Partnerstvo u odgoju i obrazovanju / Buljubašić-Kuzmanović, V. ; Simel, S. ; Gazibara, S., Rengel, K. (ur.) - Osijek : Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku - Filozofski fakultet, 2015, 16-18

ISBN
978-953-314-081-0

Skup
Partnerstvo u odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.09.2015

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
partnerstvo; škola; višedimenzionalni model
(partnership; school; partnership model)

Sažetak
Višedimenzionalni model partnerstva autorice Joyce L. Epstein razvijan od 1987. vrlo je zastupljen u tematiziranju odnosa škole, obitelji i zajednice. Njegove su ključne postavke: obitelj i škola dijele odgovornost za odgoj i socijalizaciju djeteta ; ciljevi i zadatci roditelja, škole i zajednice se preklapaju ; za rast i razvoj djeteta najvažnije sredine su obitelj, vrtić/škola i zajednica. Učenici će biti uspješniji u svim područjima ako obitelj, škola i zajednica rade zajedno kako bi ih podržali u učenju i razvoju. Poseban se naglasak stavlja na šest tipova roditeljskog uključivanja kao osnove za učinkovito partnersko djelovanje: roditeljstvo, komuniciranje, volontiranje, učenje kod kuće, sudjelovanje u donošenju odluka i upravljanju školom te suradnja sa zajednicom. Model prepoznaje vanjsku i unutarnju strukturu. Vanjska struktura opisuje dom, školu i zajednicu kao dinamičke kontekste koji su tako dizajnirani da mogu povećavati ili smanjivati komunikaciju i suradnju i na taj način poticati učenika. Unutarnju strukturu čine međuljudski odnosi i razmjena informacija između škole i roditelja te između samih roditelja. U školskim okvirima, teorija zaživljuje djelovanjem akcijskog tima za partnerstvo kojeg čine predstavnici učitelja, roditelja, upravno-administrativne podrške i zajednice, tj. partnera koji zajedno rade na ostvarenju školskih ciljeva. Primjerice, školski tim osmišljava godišnji plan zajedničkog rada škole, obitelji i zajednice na poboljšanju školske discipline, prevencijskog djelovanja ili učeničkog uspjeha u čitanju, a nastali planovi sadržavaju aktivnosti za navedenih šest tipova uključenosti koji se mogu operacionalizirati na mnogobrojne oblike partnerske prakse. Neke se od tih mogućnosti navodi u istraživanju Pahić, Vizek-Vidović (2010): roditeljstvo se može pratiti procjenom roditelja o djetetovom snalaženju u školi ili prema uvjetima za učenje kod kuće ; komunikaciju škole i roditelja brojem grupnih i individualnih roditeljskih sastanaka ili vrstom i količinom pisanih informacija od strane škole ; podrška u učenju kod kuće vidljiva je opsegom pomoći pri pisanju domaćih zadaća ili u drugim školskim obvezana ; volontiranje je vidljivo u pomoći obitelji oko sportskih i društveno-kulturnih aktivnosti ili pomoći u nastavi ; sudjelovanje u donošenju odluka i upravljanju školom prema uključenosti u odluke o provođenju kurikuluma ili cjelokupnog upravljanja školom. Suradnja između škole i zajednice vidljiva je iz informacija danih roditeljima o pitanjima zdravlja, stanovanja i drugih socijalnih pitanja. Ne postoji potpuno preklapanje jer svaka sfera ima specifične funkcije nezavisne od drugih. U modelu se razlikuju „obitelji koje vole školu“, koje nastoje funkcionirati što sličnije školi, ne samo kreiranjem poticajnoga okruženja nego i razvojnim zadatcima za dijete u svakoj dobi pa se može reći da primjenjuju školski kurikulum i kod kuće ; također i „škole koje vole obitelji“, u kojima se učenici i roditelji osjećaju kao dio jedne velike obitelji jer se prate i podupiru njihovi interesi. U partnerskoj suradnji škole mogu donositi i mijenjati neka pravila koja se odnose na uloge subjekata, sustav nagrađivanja, školski red i sl. kako bi bile primjerenija učeniku, obiteljskim stilovima i vrednotama zajednice. Spomenuti model podržava integriranu teoriju o povezanosti škole, obitelji i zajednice osvješćujući stalnost promjena u svim sferama i njihov utjecaj na motivaciju, stavove i postignuća u sukonstrukciji otvorenog i pluralnog kurikuluma usmjerenog prema djetetu/učeniku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Ružica Pažin-Ilakovac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ružica Pažin-Ilakovac
Višedimenzionalni model partnerstva u pedagoškoj teoriji i praksi // Partnerstvo u odgoju i obrazovanju / Buljubašić-Kuzmanović, V. ; Simel, S. ; Gazibara, S., Rengel, K. (ur.) (ur.).
Osijek: Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku - Filozofski fakultet, 2015. str. 16-18 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Ružica Pažin-Ilakovac (2015) Višedimenzionalni model partnerstva u pedagoškoj teoriji i praksi. U: Buljubašić-Kuzmanović, V., Simel, S. & Gazibara, S., Rengel, K. (ur.) (ur.)Partnerstvo u odgoju i obrazovanju.
@article{article, year = {2015}, pages = {16-18}, keywords = {partnerstvo, \v{s}kola, vi\v{s}edimenzionalni model}, isbn = {978-953-314-081-0}, title = {Vi\v{s}edimenzionalni model partnerstva u pedago\v{s}koj teoriji i praksi}, keyword = {partnerstvo, \v{s}kola, vi\v{s}edimenzionalni model}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J.J. Strossmayera u Osijeku - Filozofski fakultet}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, year = {2015}, pages = {16-18}, keywords = {partnership, school, partnership model}, isbn = {978-953-314-081-0}, title = {Multidimensional model of partnership in pedagogical theory and practice}, keyword = {partnership, school, partnership model}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J.J. Strossmayera u Osijeku - Filozofski fakultet}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font