Pregled bibliografske jedinice broj: 791893
Povezanost procjena stavova i iskustava sa stvarnim ponašanjima u domeni čitanja i pisanja kod učenika
Povezanost procjena stavova i iskustava sa stvarnim ponašanjima u domeni čitanja i pisanja kod učenika // Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu "Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja" : knjiga sazetaka
Zagreb, 2015. str. 1-1 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 791893 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost procjena stavova i iskustava sa stvarnim ponašanjima u domeni čitanja i pisanja kod učenika
(Linkage assessment of attitudes and experiences with the actual behavior in the field of reading and writing among students)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Jerković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu "Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja" : knjiga sazetaka
/ - Zagreb, 2015, 1-1
ISBN
9789537210779
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu "Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja"
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pomoć učenicima u čitanju i pisanju ; procjene stavova i iskustava čitanja i pisanja ; strategije čitanja i pisanja ; stvarna iskustva u domeni čitanja i pisanja ; virtualno čitanje i pisanje.
(help students in reading and writing ; assessment of attitudes and experiences of reading and writing ; reading and writing strategies ; real-world experience in the field of reading and writing ; a virtual reading and writing)
Sažetak
Rad je usmjeren na proučavanje dviju jezičnih djelatnosti: čitanja kao primalačke i pisanja kao proizvodne djelatnosti. Čitanje je proces koji se sastoji u shvaćanju smisla napisanih riječi i na neki način uspostavlja veze između napisanog i usmenog govora (Kobola, 1977). Pisanje kao stvaranje teksta je kompleksno i kognitivno vrlo zahtjevna ljudska aktivnost, složeniji je i obrnut proces od čitanja (Nikčević-Milković, 2012). Kvaliteta čitanja i pisanja kao stvaranja teksta ovisi o valjanoj uporabi adaptivnih strategija čitanja i pisanja. Najvažnije strategije čitanja su: pregledavanje teksta, identificiranje glavne ideje, stvaranje zaključaka i sažimanje. Najvažnije strategije pisanja su: planiranje teksta, skiciranje ili pravljenje nacrta i ispravljanje teksta. Kvaliteta pisanja ovisi i o iskustvu pisanja i čitanja. Istraživanje u okviru ovog rada usmjerit će se na ispitivanje povezanosti, s jedne strane, procjene stavova i iskustava čitanja i pisanja te, s druge strane, stvarnog iskustva čitanja lektire i čitanja u slobodno vrijeme, preferencije čitanja iz knjiga ili virtualnih medija, pisanja lektire i drugih oblika tekstova u školi i slobodnom vremenu, korištenja strategija čitanja i pisanja, pomoći odraslih pri čitanju i pisanju. Istraživanje je rađeno metodom samoprocjena na učenicima 4. i 8. razreda osnovne škole te 2. razreda srednje škole i to Upitnikom pisanja i čitanja autorice Nikčević-Milković (2008) i upitnkom koji mjeri ponašanja u domeni čitanja i pisanja, a konstruiran je za potrebe ovog istraživanja. Očekujemo pozitivnu povezanost procjene stavova i iskustava čitanja i pisanja sa stvarnim većim iskustvima čitanja i pisanja, preferencijama čitanja i pisanja u slobodno vrijeme, korištenjem adaptivnih strategija čitanja i pisanja te traženjem pomoći od odraslih kod zahtjevnijih zadataka čitanja i pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru