Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 791694

Povezanost komponenti samoregulacije učenja sa školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod djece osnovnoškolske dobi


Nikčević-Milković, Anela; Šuto, Ana; Biljan, Elvira
Povezanost komponenti samoregulacije učenja sa školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod djece osnovnoškolske dobi // 19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima, Osijek.
Osijek, 2011. str. 375-398 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 791694 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost komponenti samoregulacije učenja sa školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod djece osnovnoškolske dobi
(CONNECTION COMPONENTS OF SELF-REGULATED LEARNING AND ACADEMIC SUCCESS AND SATISFACTION WITH SCHOOL IN PRIMARY SCHOOL STUDENTS)

Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Šuto, Ana ; Biljan, Elvira

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima, Osijek. / - Osijek, 2011, 375-398

ISBN
978-953-95216-1-3

Skup
19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima, Osijek.

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
samoregulacija učenja ; strategije učenja ; samoefikasnost ; samopoštovanje ; uspjeh učenika
(self-regulated learning ; learning strategies ; self-efficacy ; self-esteem ; objective and subjective success of students)

Sažetak
Samoregulacija učenika je danas jedan od najistraživanijih konstrukata u području psihologije obrazovanja, a sposobnost samoregulacije je vjerojatno jedna od najvažnijih kvaliteta humanih bića. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost nekih komponenti samoregulacije učenja (korištenje strategija učenja: duboko procesiranje informacija (DP), površinsko procesiranje informacija (PP) i samohendikepiranje (SH), samoefikasnost: socijalna, školska i emocionalna te samopoštovanje učenika) sa školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod učenika petih i osmih razreda. Također, cilj istraživanja je bio ispitati u kojoj mjeri neke komponente samoregulacije predviđaju školski uspjeh i zadovoljstvo školom kod učenika. U istraživanju je sudjelovalo 178 učenika 5. i 8. razreda osnovne škole „dr. Jure Turića“ u Gospiću. Korišteni upitnici su: Upitnik samopoštovanja ( SEI - Coopersmith, 1967), Upitnik samoefikasnosti za djecu (SEQ- autorica Vulić i Sorić, 2006) i Upitnik samoregulacije (Niemivirta, 1999). Dobiveni rezultati su pokazali da mlađi učenici statistički značajno više koriste strategije dubokog procesiranja i površinskog procesiranja informacija, a manje strategije samohendikepiranja od starijih učenika. Mlađi učenici imaju statistički značajno više procijenjenu samoefikasnost i samopoštovanje od starijih učenika. Djevojčice petih razreda imaju veći prosječan školski uspjeh od dječaka, imaju statistički značajno više procijenjeno samopoštovanje i zadovoljstvo sa školom od dječaka, dok se statistički značajno ne razlikuju u procijenjenoj samoefikasnosti, niti u korištenju različitih strategija učenja. Zadovoljstvo školom i ocjene u umjerenoj su, pozitivnoj korelaciji te su nađene i značajne povezanosti između strategija učenja, samoefikasnosti i samopoštovanja kod učenika petih i osmih razreda. Regresijska analiza pokazuje da spol značajno predviđa emocionalnu samoefikasnost kod učenika petih razreda (7, 6% objašnjene varijance). Komponente samoregulacije značajno predviđaju zadovoljstvo školom (39%) i ocjene (46%) kod učenika petih razreda. Komponente samoregulacije značajno predviđaju ukupno zadovoljstvo (28%) i visoko zadovoljstvo sa školom (35%) kod učenika osmih razreda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela; Šuto, Ana; Biljan, Elvira
Povezanost komponenti samoregulacije učenja sa školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod djece osnovnoškolske dobi // 19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima, Osijek.
Osijek, 2011. str. 375-398 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Nikčević-Milković, A., Šuto, A. & Biljan, E. (2011) Povezanost komponenti samoregulacije učenja sa školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod djece osnovnoškolske dobi. U: 19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima, Osijek..
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and \v{S}uto, Ana and Biljan, Elvira}, year = {2011}, pages = {375-398}, keywords = {samoregulacija u\v{c}enja, strategije u\v{c}enja, samoefikasnost, samopo\v{s}tovanje, uspjeh u\v{c}enika}, isbn = {978-953-95216-1-3}, title = {Povezanost komponenti samoregulacije u\v{c}enja sa \v{s}kolskim uspjehom i zadovoljstvom sa \v{s}kolom kod djece osnovno\v{s}kolske dobi}, keyword = {samoregulacija u\v{c}enja, strategije u\v{c}enja, samoefikasnost, samopo\v{s}tovanje, uspjeh u\v{c}enika}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and \v{S}uto, Ana and Biljan, Elvira}, year = {2011}, pages = {375-398}, keywords = {self-regulated learning, learning strategies, self-efficacy, self-esteem, objective and subjective success of students}, isbn = {978-953-95216-1-3}, title = {CONNECTION COMPONENTS OF SELF-REGULATED LEARNING AND ACADEMIC SUCCESS AND SATISFACTION WITH SCHOOL IN PRIMARY SCHOOL STUDENTS}, keyword = {self-regulated learning, learning strategies, self-efficacy, self-esteem, objective and subjective success of students}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font