Pregled bibliografske jedinice broj: 791630
Svojstva predgotovljenih konstruktivnih elemenata s djelomičnom zamjenom armature recikliranim čeličnim vlaknima
Svojstva predgotovljenih konstruktivnih elemenata s djelomičnom zamjenom armature recikliranim čeličnim vlaknima, 2015., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 791630 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Svojstva predgotovljenih konstruktivnih elemenata s djelomičnom zamjenom armature recikliranim čeličnim vlaknima
(Properties of precast constructive elements with reinforcement partially replaced with recycled steel fibres)
Autori
Bartolac, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.07
Godina
2015
Stranica
221
Mentor
Krolo, Joško
Ključne riječi
ravne ploče; proboj ploča; posmična armatura; reciklirana čelična vlakna; eksperiment; proračun; propisi
(flat slab; punching shear; transverse reinforcement; recycled tyre steel fibres; experiment; calculation; design codes)
Sažetak
Otpadne auto gume predstavljaju ozbiljan ekološki problem koji neizbježnim i ubrzanim povećanjem broja vozila u cijelom svijetu postaje sve izraženiji. U državama članicama Europske unije zabranjeno je deponiranje cjelovitih kao i dezintegriranih otpadnih auto guma s konačnim ciljem recikliranja njihovih sastavnih materijala. Procesom dezintegracije guma dobiva se nekoliko produkata koji imaju potencijala za primjenu u građevinarstvu: guma, čelična vlakna i polimerna vlakna. U sklopu ovog rada proučava se mogućnost upotrebe čeličnih vlakana kao armature u betonskim elementima izloženim posmičnim naprezanjima. Konstrukcijski sustav ploče oslonjene na stupove u praksi ima dosta raširenu primjenu. Iako naizgled jednostavan, ovakav sustav u pojedinim slučajevima krije veliki izazov za projektante zbog niskog deformacijskog kapaciteta i krhkog ponašanja u slučaju sloma probojem stupa kroz ploču. Probojem jednog stupa kroz ploču, ova pojava se vrlo lako može proširiti na susjedne stupove i domino efektom dovesti do gubitka nosivosti cijele konstrukcije. Mnogi aspekti projektiranja i dimenzioniranja ovih sustava su i dalje velika nepoznanica i predmet interesa velikog broja istraživača. Kako bi se povećala otpornost ploče na slom probojem, a naročito deformacijski kapacitet spoja stupa i ploče, intenzivno se istražuju i razvijaju različite metode u svrhu poboljšanja tih parametara u ovoj kritičnoj zoni. Jedna od tih metoda je i korištenje betona armiranog čeličnim vlaknima. U ovom radu je istražena mogućnost primjene betona armiranog kombinacijom recikliranih čeličnih vlakana iz otpadnih auto guma i industrijskih čeličnih vlakana. Glavna ideja o poboljšanju probojne čvrstoće i deformacijskog kapaciteta ploče od mikroarmiranog betona popraćena je idejom o sposobnosti recikliranih čeličnih vlakana da svojim učinkom predstave ekološki i ekonomski prihvatljivu alternativu konvencionalnim sustavima armiranja protiv proboja. U sklopu izrade rada, provedeno je opsežno eksperimentalno istraživanje na ukupno dvadeset sedam ploča podijeljenih u dvije skupine sukladno njihovim dimenzijama. Svaka skupina sastojala se od više tipova ploča određenih prvenstveno na temelju vrste i količine čeličnih vlakana. Na temelju rezultata ispitivanja provedena je provjera dostupnih analitičkih modela za proračun proboja ploča i ocijenjena njihova primjenjivost na proboj ploča armiranih kombinacijom industrijskih i recikliranih čeličnih vlakana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne tehničke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb