Pregled bibliografske jedinice broj: 791504
Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika
Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika // Školski vjesnik, 64 (2015), 2; 325-340 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 791504 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika
(The study voice quality of high school students)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Grubišić-Belina, Linda
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 64
(2015), 2;
325-340
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
istraživanje u prirodnim uvjetima; kvaliteta govora učenika; socijalni oblik rada u skupini; istraživački razgovor
(research in natural conditions; the quality of speech of students; social form of group work; discussion and research.)
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio u prirodnoj situaciji razrednoga okruženja ispitati kvalitetu govora srednjoškolskih učenika nakon primjene socijalnoga oblika rada u skupini i metode istraživačkoga razgovora. Kvaliteta govora, odnosno usmeno izražavanje učenika snimano je audiosnimkom nakon primjene dvaju oblika rada. Audiosnimke su potom preslušane kako bi se izmjerile sljedeće varijable: 1) dužina izgovorene rečenice (duža – kraća) ; 2) struktura rečenice (čvršća i razvidnija – slabo organizirana) ; 3) izrečena misao usmenim izražavanjem (cjelovita – necjelovita s nepotrebnim gomilanjem riječi) ; 4) rečenična intonacija (raspoznatljiva – neadekvatna) ; 5) gramatičke veze među riječima (točne i čvrste – netočne i labave). Rezultati istraživanja pokazuju da: 1) dužina izgovorene rečenice nije veća, odnosno nakon istraživanja učenici se usmeno izražavaju kraćim rečenicama ; 2) struktura rečenica je čvršća i razvidnija ; 3) izrečena misao je cjelovitija bez nepotrebnog gomilanja riječi ; 4) rečenična intonacija je raspoznatljivija (učenici osvještavaju da se rečenicom prenosi potpuna obavijest) ; 5) gramatičke veze među riječima su čvršće. Zaključuje se da se kvaliteta govora učenika poboljšala nakon primjene socijalnoga oblika rada u skupini i metode istraživačkoga razgovora u razredima.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts