Pregled bibliografske jedinice broj: 790864
Kognitivni i metakognitivni procesi pri pisanju kod studenata nižih i viših godina studija
Kognitivni i metakognitivni procesi pri pisanju kod studenata nižih i viših godina studija // XVI. Dani psihologije u Zadru
Zadar, Hrvatska, 2008. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 790864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivni i metakognitivni procesi pri pisanju kod studenata nižih i viših godina studija
(Cognitive and metacognitive writing processes in students of lower and higher years of study)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XVI. Dani psihologije u Zadru
/ - , 2008
Skup
XVI. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kognitivni i metakognitivni procesi; pisanje; studenti
(cognitive and metacognitive process; writing; students)
Sažetak
Svrha izlaganja je upoznati s novijim područjem interesa kognitivnih psihologa – područjem procesa pisanja kao oblikovanja teksta. Model Flowera i Hayesa (1984) ilustrativno objašnjava kognitivne procese i komponente koje su uključene prilikom pisanja nekog teksta. Kvaliteta pisanog teksta ovisi o uporabi strategija i tehnika pisanja autora teksta, ponajviše strategije planiranja i izrade nacrta te strategije ispravljanja teksta. Cilj istraživanja je bio ispitati odnos između kvalitete teksta, uporabe dvije ključne strategije pisanja za kvalitetu teksta i obrazovne razine sudionika, stavova prema pisanju i iskustva s pisanjem, stavova prema čitanju i iskustva s čitanjem te stavova o korisnosti strategija pisanja za kvalitetu pisane izvedbe. Kvalitetu teksta mjerili smo preko procijenjene kognitivne razine procesiranja informacija napisanih tekstova (modifikacijom Bloomove taksonomije). Uporabu strategija pisanja (planiranja i ispravljanja teksta) mjerili smo putem protokola. Stavove prema pisanju i čitanju, iskustvo u tome te stavove o korisnosti strategija pisanja mjerili smo Upitnikom pisanja i čitanja, konstruiranim za ovu svrhu. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji razlika u kvaliteti teksta između sudionika dvije različite obrazovne razine (1. i 4. godine studija) u smjeru veće kvalitete tekstova kod sudionika više obrazovne razine. Ne postoji razlika u kvaliteti teksta s obzirom na: stavove prema pisanju i iskustvo s pisanjem, stavove prema čitanju i iskustvo s čitanjem, stavove prema korisnosti strategija pisanja. Utvrdili smo da ne postoji razlika u uporabi strategija planiranja i ispravljanja teksta između sudionika niže i više obrazovne razine te s obzirom na stavove prema pisanju i iskustvo s pisanjem. Utvrdili smo da postoji razlika u uporabi strategije planiranja, ali ne i strategije ispravljanja teksta, s obzirom na stavove prema čitanju i iskustvo s čitanjem te s obzirom na stavove o korisnosti strategija pisanja. Utvrdili smo da nema povezanosti između kvalitete teksta i uporabe strategija pisanja. Poučavanjem učenika i studenata o kognitivnim procesima pisanja zasigurno bi povećalo kvalitetu njihovog pismenog izražavanja, a time i razinu njihova mišljenja.
Izvorni jezik
Hrvatski