Pregled bibliografske jedinice broj: 790862
Samoregulacija učenja u području pisanja.
Samoregulacija učenja u području pisanja. // XVIII. Dani psihologije u Zadru
Zadar, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 790862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoregulacija učenja u području pisanja.
(Self-regulation of learning in the field of writing.)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Lončarić, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XVIII. Dani psihologije u Zadru
/ - Zadar, 2012
Skup
XVIII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pisanje; samoregulacija učenja; upitnik strategija pisanja
(writing; self-regulation of learning; questionnaire writing strategies)
Sažetak
Pisanje kao stvaranje teksta vrlo je kompleksna i kognitivno zahtjevna aktivnost (poput ekspertnog igranja šaha). Predstavlja dinamički sklop kognitivnih procesa više i niže razine koji se simultano odvijaju, a među kojima je jako važna uporaba kognitivnih strategija pisanja. Osim kognitivnih procesa, pisanje kao stvaranje teksta podrazumijeva i simultano odvijanje metakognitivnih, motivacijskih, afektivnih i ponašajnih procesa te kontrolu okoline ili konteksta pisanja. Zbog toga pisanje pretpostavlja samoregulaciju svih nabrojanih procesa pojedinca koji stvara tekst. Noviji modeli pisanja iz 90-tih god. 20. st. dokazuju da razvoj kompetentnog pisanja ovisi o visokoj razini samoregulacijskih procesa te nižim razinama transkripcijskih (prepisivačkih) procesa kod autora koji stvara(ju) tekst(ove). Samoregulacija u području pisanja još uvijek je nedovoljno istraženo područje (rezultati su često vrlo nekonzistentni). Cilj istraživanja bio je konstrukcija upitnika strategija pisanja koje pojedinci koriste kada pišu neki oblik teksta. Produkcija čestica upitnika zasnivala se na teorijskoj osnovi. Konačna forma upitnika primijenjena je na 198 učenika 4-tih razreda (prosječne dobi 18, 35 godina) Opće gimnazije Gospić školske godine 2011./2012. Eksploratornom faktorskom analizom provjerena je struktura upitnika i izdvojeno 5 faktora: 1. Prilagodba i organizacija okoline, planiranje, nadgledanje i pregledavanje pisanog teksta, 2. Preoblikovanje i ispravljanje teksta, 3. Predplaniranje, 4. Regulacija ponašanja, 5. Postavljanje ciljeva i oponašanje modela. Konstruirana skala zadovoljavajućih je metrijskih karakteristika usmjerena na specifičnosti samoregulacije pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski