Pregled bibliografske jedinice broj: 790595
Prijedlozi rješenja pravopisnih nedoumica u vođenju pedagoške dokumentacije
Prijedlozi rješenja pravopisnih nedoumica u vođenju pedagoške dokumentacije // Napredak (Zagreb), 156 (2015), 4; 477-493 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 790595 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prijedlozi rješenja pravopisnih nedoumica u vođenju pedagoške dokumentacije
(Possible answers to questions regarding punctuation and language usage in school administration)
Autori
Patekar, Jakob
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 156
(2015), 4;
477-493
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Ključne riječi: hrvatski pravopis ; hrvatski standardni jezik ; matična knjiga ; pedagoška dokumentacija ; razredna knjiga ; svjedodžba
(class register ; Croatian punctuation ; Croatian standard language ; gradebook ; record book ; report card ; school documentation)
Sažetak
U ovome se radu donose jezični savjeti i prijedlozi rješenja za pravopisne dvojbe s kojima se susreću učitelji i nastavnici pri vođenju pedagoške dokumentacije. Iako zakoni, pravilnici i pedagoški priručnici propisuju i opisuju pedagošku dokumentaciju, oni se ne dotiču pitanja pravopisa odnosno standardnojezičnoga izražavanja kada je posrijedi, primjerice, upisivanje podataka u imenik ili pisanje zapisnika s roditeljskoga sastanka u dnevnik rada. Svrha je stoga ovoga rada ponuditi rješenja i savjete utemeljene na pravopisnim pravilima te načelima suvremenoga hrvatskoga standardnog jezika, a u cilju usustavljivanja školskoga administrativno- poslovnoga funkcionalnog stila. Razmatra se, primjerice, pitanje matičnoga broja učenika kao rednoga broja, kombiniranje pravopisnih znakova te imenovanje i pisanje izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. Donose se jezični savjeti vezani uz pisanje zapisnika, daje se osvrt na sklanjanje imena čiji dativni oblik izaziva nedoumice, a razmatra se i sklanjanje ženskih prezimena koja završavaju na -a. Na kraju se upućuje na pravilne oblike riječi odnosno izraza koje učitelji i nastavnici često upotrebljavaju u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts