Pregled bibliografske jedinice broj: 790583
Ispitivanje vrijednosnih orijentacija adolescenata prema školi i slobodnom vremenu
Ispitivanje vrijednosnih orijentacija adolescenata prema školi i slobodnom vremenu // Knjiga sažetaka s XVI. Dana Ramira Bujasa
Zagreb, 2003. str. - (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 790583 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje vrijednosnih orijentacija adolescenata prema školi i slobodnom vremenu
(Examination of the value orientations of adolescents towards school and leisure time)
Autori
Tomljenović, Ž. ; Nikčević-Milković, A. ; Bezinović, P.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka s XVI. Dana Ramira Bujasa
/ - Zagreb, 2003
ISBN
953-191-250-5
Skup
XVI. Dana Ramira Bujasa 16th Ramiro Bujas' Days
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
samopoštovanje ; anksioznost u ispitnim situacijama ; školski uspjeh.
(self-respect ; test anxiety ; school success)
Sažetak
Sažetak: Samopoimanje, samopoštovanje i anksioznost u ispitnim situacijama vrlo su važni za učinak u školi, ne samo u vidu školskog uspjeha kao školske ocjene, već i za pravilan psihofizički razvoj svakog djeteta. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi kakvo je samopoštovanje i u kojoj je mjeri prisutna anksioznost u ispitnim situacijama kod djece osnovnoškolske dobi kako bi se na osnovi ovih podataka razvio program jačanja samopoštovanja učenika osnovnih škola Šibensko-kninske županije. Istraživanje je provedeno na 214 učenika od 5. do 8. razreda u osnovnoj školi u Kninu tijekom rujna i listopada 2002. godine. Samopoštovanje učenika procijenjeno je Coopersmithovim upitnikom samopoštovanja (SEI), a ispitna anksioznost subskalom ispitne anksioznosti Skale anksioznosti za djecu (SKAD) autorice Anite Vulić-Prtorić. Školski uspjeh izračunat je kao prosjek ocjena iz predmeta s većim varijabilitetom iz školskih imenika. Rezultati analiza varijanci pokazuju da nema značajne razlike u samopoštovanju ni u ispitnoj anksioznosti s obzirom na dob, niti s obzirom na spol učenika. Dobivena je značajna pozitivna povezanost između samopoštovanja i školskog uspjeha, te značajna negativna povezanost između ispitne anksioznosti i samopoštovanja, kao i školskog uspjeha. Analizom varijance je utvrđeno da se učenici s različitom razinom samopoštovanja, kao i učenici s različitim stupnjem ispitne anksioznosti značajno razlikuju u školskom uspjehu.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru