Pregled bibliografske jedinice broj: 788928
Cjeloživotno obrazovanje i društvo koje uči
Cjeloživotno obrazovanje i društvo koje uči, 2015. (ostalo).
CROSBI ID: 788928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cjeloživotno obrazovanje i društvo koje uči
Autori
Kakuk, Sara
Izvornik
Treća međunarodna konferencija ustanova za obrazovanje odraslih u Pečuhu, Mađarska, od 27. do 29. kolovoza 2015. godine u organizaciji Zajednica ustanova za obrazovanje odraslih Republike Hrvatske (ZUOO RH) i pokrovitelja glavnog konzula RH u Pečuhu
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2015
Ključne riječi
Cjeloživotno obrazovanje u društvu znanja
Sažetak
Kontinuirane socijalno-političke i ekonomske promjene, ubrzan znanstveno-tehnološki razvoj, posebno ekspanzija modernih i postmodernih formi tehnologije koji se dešavaju u suvremenom svijetu iznjedrile su pojam i fenomen "društvo koje uči". Njegove teorijske, odnosno, filozofsko -socijalne osnove nalaze se u koncepciji cjeloživotnog obrazovanja i učenja, kao i u pojmovima koji je podržavaju i elaboriraju, kao što su: informatičko društvo, postindustrijsko društvo, civilno društvo, globalno društvo. Jasni izazovi razvijenih zemalja predstavlja činjenica znanstveno- tehnološkog znanja koje se dramatično i nekontrolirano uvećava zahvaljujući progresivnom napretku i razvoju. Međusobna povezanost na globalnoj razini i informatizacija svih područja oblasti ljudskoga života predstavlja potrebu prilagođavanja novim izazovima koje suvremeno doba imperativno zahtjeva. Središte uspješnog razvoja predstavlja intelektualni kapital, ljudsko znanje i sposobnost. To podrazumijeva da obrazovanje i učenje postaju instrument i osnovna strategija društveno-ekonomskog razvoja. Imperativ postaje društvo koje uči. Riječ je o viziji socijalne evolucije u čijoj se osnovi nalazi doživotno obrazovanje i učenje. Oni određuju kvalitetu ljudskih resursa te se danas sve više naglašava njihova važnost za razvoj društva. Pojedince se nastoji motivirati i osposobiti za cjeloživotno učenje. Uz taj pojam vezana su i ključna znanja, vještine i stavovi koje pojedinac mora usvojiti kako bi se u potpunosti prilagodio društvu u kojemu živi. Rad će teorijski osvijestiti važnost cjeloživotnog obrazovanja te prikazati istraživanja o negativnom utjecaju depopulacije u Hrvatskoj na reprodukciju radne snage i obrazovnu politiku te nedovoljnu zainteresiranost za cjeloživotno obrazovanje komparirajući ga s europskim zemljama.
Izvorni jezik
Hrvatski