Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 788835

Akademske i socijalne odrednice općeg zadovoljstva školom


Bubić, Andreja; Goreta, Ivana
Akademske i socijalne odrednice općeg zadovoljstva školom // Psihologijske teme, 24 (2015), 3; 473-493 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 788835 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Akademske i socijalne odrednice općeg zadovoljstva školom
(The role of academic and social factors in explaining school satisfaction)

Autori
Bubić, Andreja ; Goreta, Ivana

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 24 (2015), 3; 473-493

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nastavnička podrška; percipirana akademska kontrola; socijalna integriranost; socijalna samoefikasnost; zadovoljstvo školom
(teacher support; perceived academic control; social integration; social self-efficacy; school satisfaction)

Sažetak
Iako se unutar obrazovnih istraživanja fokus često stavlja na kognitivne činitelje i školska postignuća djece, uz njih su jako važna i emocionalna i socijalna iskustva učenika, kao i njihov cjeloviti doživljaj škole. Stoga je cilj provedenog istraživanja bio ispitati zadovoljstvo školom među učenicima završnih razreda osnovnih škola te utvrditi doprinos njihove socijalne samoefikasnosti i percipirane akademske kontrole, kao i socijalne integriranosti te percepcije nastavničke podrške tom zadovoljstvu. U istraživanju su pritom sudjelovala 302 učenika sedmih i osmih razreda osnovnih škola. Dobiveni su rezultati pokazali kako socijalna integriranost, podrška od strane nastavnika, percipirana akademska kontrola i školsko postignuće predstavljaju značajne prediktore općeg zadovoljstva školom, pri čemu je utvrđena i medijacijska uloga percipirane akademske kontrole s obzirom na povezanost ostalih prediktora sa zadovoljstvom školom. Ovi rezultati upućuju na važnost različitih vrsta učeničkih uvjerenja o svojim osobinama u objašnjenju individualnih razlika u učeničkom zadovoljstvu školom. Također, dobiveni nalazi pokazuju da osim akademskih, na učenički doživljaj škole utječu i socijalni činitelji, koje je važno uzimati u obzir prilikom planiranja i izvedbe školskih aktivnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Andreja Bubić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bubić, Andreja; Goreta, Ivana
Akademske i socijalne odrednice općeg zadovoljstva školom // Psihologijske teme, 24 (2015), 3; 473-493 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Bubić, A. & Goreta, I. (2015) Akademske i socijalne odrednice općeg zadovoljstva školom. Psihologijske teme, 24 (3), 473-493.
@article{article, author = {Bubi\'{c}, Andreja and Goreta, Ivana}, year = {2015}, pages = {473-493}, keywords = {nastavni\v{c}ka podr\v{s}ka, percipirana akademska kontrola, socijalna integriranost, socijalna samoefikasnost, zadovoljstvo \v{s}kolom}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {24}, number = {3}, issn = {1332-0742}, title = {Akademske i socijalne odrednice op\'{c}eg zadovoljstva \v{s}kolom}, keyword = {nastavni\v{c}ka podr\v{s}ka, percipirana akademska kontrola, socijalna integriranost, socijalna samoefikasnost, zadovoljstvo \v{s}kolom} }
@article{article, author = {Bubi\'{c}, Andreja and Goreta, Ivana}, year = {2015}, pages = {473-493}, keywords = {teacher support, perceived academic control, social integration, social self-efficacy, school satisfaction}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {24}, number = {3}, issn = {1332-0742}, title = {The role of academic and social factors in explaining school satisfaction}, keyword = {teacher support, perceived academic control, social integration, social self-efficacy, school satisfaction} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font