Pregled bibliografske jedinice broj: 787026
Kreativno mišljenje kao strategija u razvoju jezičnih vještina
Kreativno mišljenje kao strategija u razvoju jezičnih vještina // ДИДАКТИЧКО-МЕТОДИЧКИ ПРИСТУПИ И СТРАТЕГИЈЕ – ПОДРШКА УЧЕЊУ И РАЗВОЈУ ДЕЦЕ / Rustić, Miroslava ; Vujović, Ana (ur.).
Beograd: Učiteljski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2016. str. 299-307
CROSBI ID: 787026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativno mišljenje kao strategija u razvoju jezičnih vještina
(Creative thinking as a strategy for deveelopment of literacy and language skills)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
ДИДАКТИЧКО-МЕТОДИЧКИ ПРИСТУПИ И СТРАТЕГИЈЕ – ПОДРШКА УЧЕЊУ И РАЗВОЈУ ДЕЦЕ
Urednik/ci
Rustić, Miroslava ; Vujović, Ana
Izdavač
Učiteljski fakultet Univerziteta u Beogradu
Grad
Beograd
Godina
2016
Raspon stranica
299-307
ISBN
978-86-7849-235-8
Ključne riječi
lateralno i vertikalno mišljenje, kreativnost u nastavi jezika, jezične vještine, komunikacijsko-funkcionalan pristup
(lateral and vertical thinking, creativity in language teaching, language skills, communication-functional approach,)
Sažetak
Kreativno mišljenje, kao strategija za razvoj jezičnih vještina slušanja, govorenja, čitanja i pisanja, predstavlja skup suvremenih lingvodidaktičkih pristupa u nastavi jezika. Upravo ta problematika tema je međunarodnoga Erasmus + projekta Europske zajednice (2014.-2016.), u kojemu sudjeluju istraživači četiriju visokoškolskih institucija iz Velike Britanije (LEAP), Njemačke (VHS), Italije (IEC) i Hrvatske (Učiteljski fakultet). U radu se polazi od pretpostavke da kreativnost nije isključivo urođena sposobnost, odnosno da se kreativno razmišljanje može naučiti (K. Robinson, 2011). Riječ je o polazišnoj razlici u poimanju vertikalnoga sekvencionalnoga mišljenja i lateralnoga nesekvencionalnoga odnosno kreativnoga mišljenja (E. De Bono, 2015). Kreativno se mišljenje fokusira na generiranje novih ideja i drukčijih načina rješavanja problema s mogućnošću višekratnih izbora. Pritom se kreativan proces više temeljeni na vjerojatnosti nego na sigurnosti zaključaka, više na interesantnim i inovativnim postupcima (bez obzira na moguće 'pogrešne' korake), nego na usvajanju očekivanoga krajnjega cilja. Sukladno navedenim načelima, članak donosi prikaz tzv. ready-to-use metodologije za implementaciju kreativnih nesekvencionalnih metoda i postupaka u nastavi jezika. U okviru komunikacijsko-funkcionalnoga pristupa potiče se pragmatična jezična kompetencija ponajprije u materinskome jeziku (L1), ali i u procesu ovladavanja bilo kojim drugim jezičnim idiomom (L2).
Izvorni jezik
Hrvatski