Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 787026

Kreativno mišljenje kao strategija u razvoju jezičnih vještina


Pavličević-Franić, Dunja; Aladrović Slovaček, Katarina
Kreativno mišljenje kao strategija u razvoju jezičnih vještina // ДИДАКТИЧКО-МЕТОДИЧКИ ПРИСТУПИ И СТРАТЕГИЈЕ – ПОДРШКА УЧЕЊУ И РАЗВОЈУ ДЕЦЕ / Rustić, Miroslava ; Vujović, Ana (ur.).
Beograd: Učiteljski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2016. str. 299-307


CROSBI ID: 787026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kreativno mišljenje kao strategija u razvoju jezičnih vještina
(Creative thinking as a strategy for deveelopment of literacy and language skills)

Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
ДИДАКТИЧКО-МЕТОДИЧКИ ПРИСТУПИ И СТРАТЕГИЈЕ – ПОДРШКА УЧЕЊУ И РАЗВОЈУ ДЕЦЕ

Urednik/ci
Rustić, Miroslava ; Vujović, Ana

Izdavač
Učiteljski fakultet Univerziteta u Beogradu

Grad
Beograd

Godina
2016

Raspon stranica
299-307

ISBN
978-86-7849-235-8

Ključne riječi
lateralno i vertikalno mišljenje, kreativnost u nastavi jezika, jezične vještine, komunikacijsko-funkcionalan pristup
(lateral and vertical thinking, creativity in language teaching, language skills, communication-functional approach,)

Sažetak
Kreativno mišljenje, kao strategija za razvoj jezičnih vještina slušanja, govorenja, čitanja i pisanja, predstavlja skup suvremenih lingvodidaktičkih pristupa u nastavi jezika. Upravo ta problematika tema je međunarodnoga Erasmus + projekta Europske zajednice (2014.-2016.), u kojemu sudjeluju istraživači četiriju visokoškolskih institucija iz Velike Britanije (LEAP), Njemačke (VHS), Italije (IEC) i Hrvatske (Učiteljski fakultet). U radu se polazi od pretpostavke da kreativnost nije isključivo urođena sposobnost, odnosno da se kreativno razmišljanje može naučiti (K. Robinson, 2011). Riječ je o polazišnoj razlici u poimanju vertikalnoga sekvencionalnoga mišljenja i lateralnoga nesekvencionalnoga odnosno kreativnoga mišljenja (E. De Bono, 2015). Kreativno se mišljenje fokusira na generiranje novih ideja i drukčijih načina rješavanja problema s mogućnošću višekratnih izbora. Pritom se kreativan proces više temeljeni na vjerojatnosti nego na sigurnosti zaključaka, više na interesantnim i inovativnim postupcima (bez obzira na moguće 'pogrešne' korake), nego na usvajanju očekivanoga krajnjega cilja. Sukladno navedenim načelima, članak donosi prikaz tzv. ready-to-use metodologije za implementaciju kreativnih nesekvencionalnih metoda i postupaka u nastavi jezika. U okviru komunikacijsko-funkcionalnoga pristupa potiče se pragmatična jezična kompetencija ponajprije u materinskome jeziku (L1), ali i u procesu ovladavanja bilo kojim drugim jezičnim idiomom (L2).

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Pavličević-Franić, Dunja; Aladrović Slovaček, Katarina
Kreativno mišljenje kao strategija u razvoju jezičnih vještina // ДИДАКТИЧКО-МЕТОДИЧКИ ПРИСТУПИ И СТРАТЕГИЈЕ – ПОДРШКА УЧЕЊУ И РАЗВОЈУ ДЕЦЕ / Rustić, Miroslava ; Vujović, Ana (ur.).
Beograd: Učiteljski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2016. str. 299-307
Pavličević-Franić, D. & Aladrović Slovaček, K. (2016) Kreativno mišljenje kao strategija u razvoju jezičnih vještina. U: Rustić, M. & Vujović, A. (ur.) ДИДАКТИЧКО-МЕТОДИЧКИ ПРИСТУПИ И СТРАТЕГИЈЕ – ПОДРШКА УЧЕЊУ И РАЗВОЈУ ДЕЦЕ. Beograd, Učiteljski fakultet Univerziteta u Beogradu, str. 299-307.
@inbook{inbook, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2016}, pages = {299-307}, keywords = {lateralno i vertikalno mi\v{s}ljenje, kreativnost u nastavi jezika, jezi\v{c}ne vje\v{s}tine, komunikacijsko-funkcionalan pristup}, isbn = {978-86-7849-235-8}, title = {Kreativno mi\v{s}ljenje kao strategija u razvoju jezi\v{c}nih vje\v{s}tina}, keyword = {lateralno i vertikalno mi\v{s}ljenje, kreativnost u nastavi jezika, jezi\v{c}ne vje\v{s}tine, komunikacijsko-funkcionalan pristup}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Univerziteta u Beogradu}, publisherplace = {Beograd} }
@inbook{inbook, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2016}, pages = {299-307}, keywords = {lateral and vertical thinking, creativity in language teaching, language skills, communication-functional approach,}, isbn = {978-86-7849-235-8}, title = {Creative thinking as a strategy for deveelopment of literacy and language skills}, keyword = {lateral and vertical thinking, creativity in language teaching, language skills, communication-functional approach,}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Univerziteta u Beogradu}, publisherplace = {Beograd} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font