Pregled bibliografske jedinice broj: 786646
Kurikulski i kompetencijski pristup obrazovanju budućih nastavnika i odgojitelja
Kurikulski i kompetencijski pristup obrazovanju budućih nastavnika i odgojitelja // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 11-23
CROSBI ID: 786646 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulski i kompetencijski pristup obrazovanju budućih nastavnika i odgojitelja
(Curricular and competence approach to education in teacher education curriculum)
Autori
Koludrović, Morana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene
Urednik/ci
Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2015
Raspon stranica
11-23
ISBN
978-953-7395-73-5
Ključne riječi
konstruktivistička paradigma, kurikulski i kompetencijski pristup, visokoškolsko obrazovanje, kvaliteta
(constructivist paradigm, curriculum and competence approach, higher education, quality)
Sažetak
Od suvremenih se odgojitelja i učitelja očekuje da budu refleksivno – kritički praktičari kompetentni u mnogim područjima, pri čemu se uz već poznate pedagoško – psihološko – didaktičko – metodičke kompetencije posebno ističu kompetencije učenja i cjeloživotnog učenja, te interpersonalne i intrapersonalne kompetencije za što ih je nužno osposobljavati već tijekom studija. S obzirom da su rezultati brojnih ranijih istraživanja pokazali da se tradicionalnim načinima poučavanja koji su bili usmjereni na sadržaj i nastavnika to ne postiže u optimalnoj mjeri, cilj ovog rada je prikazati mogućnosti strukturiranja kurikula utemeljenih na sukonstruktivističkoj paradigmi i kompetencijskom i kurikulumskom pristupu koji upravo zbog svojih osobitosti mogu doprinjeti učinkovitijem stjecanju potrebnih pedagoških znanja, vještina i kompetencija. U radu se polazi od ideje da je to moguće ukoliko se kurikuli temelje ishodima učenja i teoriji konstruktivnog poravnanja, gdje se razvija intrinzična motivacija i samoefikasnost studenata, od kojih se očekuje aktivnost, refleksivnost i odgovornost u nastavnom procesu, pri čemu su kvaliteta nastavnog ozračja i okružja i kompetentnost visokoškolskih nastavnika važni elementi visokoškolske nastave. Kako bi se navedeno u nastavnom procesu moglo i realizirati analiziraju se i mogućnosti implementacije suvremenih strategija učenja usmjerenih na studenta koji imaju snažan potencijal za ostvarivanje i povezivanje svih navedenih zadaća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu