Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 786646

Kurikulski i kompetencijski pristup obrazovanju budućih nastavnika i odgojitelja


Koludrović, Morana
Kurikulski i kompetencijski pristup obrazovanju budućih nastavnika i odgojitelja // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 11-23


CROSBI ID: 786646 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kurikulski i kompetencijski pristup obrazovanju budućih nastavnika i odgojitelja
(Curricular and competence approach to education in teacher education curriculum)

Autori
Koludrović, Morana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene

Urednik/ci
Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Grad
Split

Godina
2015

Raspon stranica
11-23

ISBN
978-953-7395-73-5

Ključne riječi
konstruktivistička paradigma, kurikulski i kompetencijski pristup, visokoškolsko obrazovanje, kvaliteta
(constructivist paradigm, curriculum and competence approach, higher education, quality)

Sažetak
Od suvremenih se odgojitelja i učitelja očekuje da budu refleksivno – kritički praktičari kompetentni u mnogim područjima, pri čemu se uz već poznate pedagoško – psihološko – didaktičko – metodičke kompetencije posebno ističu kompetencije učenja i cjeloživotnog učenja, te interpersonalne i intrapersonalne kompetencije za što ih je nužno osposobljavati već tijekom studija. S obzirom da su rezultati brojnih ranijih istraživanja pokazali da se tradicionalnim načinima poučavanja koji su bili usmjereni na sadržaj i nastavnika to ne postiže u optimalnoj mjeri, cilj ovog rada je prikazati mogućnosti strukturiranja kurikula utemeljenih na sukonstruktivističkoj paradigmi i kompetencijskom i kurikulumskom pristupu koji upravo zbog svojih osobitosti mogu doprinjeti učinkovitijem stjecanju potrebnih pedagoških znanja, vještina i kompetencija. U radu se polazi od ideje da je to moguće ukoliko se kurikuli temelje ishodima učenja i teoriji konstruktivnog poravnanja, gdje se razvija intrinzična motivacija i samoefikasnost studenata, od kojih se očekuje aktivnost, refleksivnost i odgovornost u nastavnom procesu, pri čemu su kvaliteta nastavnog ozračja i okružja i kompetentnost visokoškolskih nastavnika važni elementi visokoškolske nastave. Kako bi se navedeno u nastavnom procesu moglo i realizirati analiziraju se i mogućnosti implementacije suvremenih strategija učenja usmjerenih na studenta koji imaju snažan potencijal za ostvarivanje i povezivanje svih navedenih zadaća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu


Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana
Kurikulski i kompetencijski pristup obrazovanju budućih nastavnika i odgojitelja // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 11-23
Koludrović, M. (2015) Kurikulski i kompetencijski pristup obrazovanju budućih nastavnika i odgojitelja. U: Ivon, H. & Mendeš, B. (ur.) Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene. Split, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, str. 11-23.
@inbook{inbook, author = {Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2015}, pages = {11-23}, keywords = {konstruktivisti\v{c}ka paradigma, kurikulski i kompetencijski pristup, visoko\v{s}kolsko obrazovanje, kvaliteta}, isbn = {978-953-7395-73-5}, title = {Kurikulski i kompetencijski pristup obrazovanju budu\'{c}ih nastavnika i odgojitelja}, keyword = {konstruktivisti\v{c}ka paradigma, kurikulski i kompetencijski pristup, visoko\v{s}kolsko obrazovanje, kvaliteta}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }
@inbook{inbook, author = {Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2015}, pages = {11-23}, keywords = {constructivist paradigm, curriculum and competence approach, higher education, quality}, isbn = {978-953-7395-73-5}, title = {Curricular and competence approach to education in teacher education curriculum}, keyword = {constructivist paradigm, curriculum and competence approach, higher education, quality}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font