Pregled bibliografske jedinice broj: 786326
Strah od odlaska u školu
Strah od odlaska u školu, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 786326 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strah od odlaska u školu
(Fear of going to school)
Autori
Lacko, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
12.11
Godina
2015
Stranica
36
Mentor
Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Ključne riječi
strah od škole; separacijska anksioznost; odbijanje škole; školska fobija
(fear of school; separation anxiety; school refusal; school phobia)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je provjeriti postoji li veza između straha od škole i pohađanja „tranzicijskog“ (petog) odnosno „netranzicijskog“ (trećeg i četvrtog) razreda učenika osnovne škole. Strah od škole mjeren je Upitnikom za mjerenje sraha od škole SRAS-1 (engl. School Refusal Assessment Scale). Učenike trećeg i četvrtog razreda svrstali smo u poduzorak razredna nastava, a učenike petog razreda u poduzorak predmetna nastava. Faktorskom analizom glavnih komponenata ekstrahirali smo pet faktora, koje smo interpretirali kao: privrženost roditeljima, tuga i zabrinutost, specifični strahovi u školi, odgovornost i druženje s vršnjacima. Ovi faktori objašnjavaju 62% ukupne varijance rezultata Upitnika za mjerenje straha od škole. Statističkom obradom podataka pokazalo se da se učenici iz poduzorka razredne nastave i oni iz poduzorka predmetne nastave značajno razlikuju u dva faktora, a to su tuga i zabrinutost i specifični strahovi u školi. Dakle, učenici predmetne nastave pokazuju više negativnih emocija (tuga, zabrinutost, bojazan) u školi od učenika razredne nastave. Nadalje, učenici predmetne nastave tužniji su i usamljeniji za razliku od učenika razredne nastave. Izračunom Cronbachovog Alpha koeficijenta procijenjena je pouzdanost tipa unutarnje koegzistencije. Na subuzorku učenika predmetne nastave pouzdanost je visoka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Aleksandra Mindoljević Drakulić
(mentor)