Pregled bibliografske jedinice broj: 785269
Što odgoj jest iz pedagogijske teorijske perspektive
Što odgoj jest iz pedagogijske teorijske perspektive // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse / - (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 14-14 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 785269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što odgoj jest iz pedagogijske teorijske perspektive
(What is edification from the pedagogical theoretical perspective?)
Autori
Palekčić marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
/ - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 14-14
ISBN
978953-175575-7
Skup
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 30.09.2015. - 02.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Što odgoj jest; pedagogijska teorijska perspektiva; konstruktivizam u odgoju; prividne dvojbe na pragmatičnoj razini; pravo u odgoju i odgoj u pravu; pedagoška profesionalna razlikovnost u odnosu na odgoj
(what is edification; pedagogical theoretical perspective; constructivism in edification; apparent dilemmas on pragmatic level; rights in edification and edification in rights.)
Sažetak
Pravo djece na odgoj pretpostavlja da znamo što odgoj jest. Samorazumljivost pojma odgoj na pragmatičkoj razini i iz perspektive drugih znanosti je evidentna. Što međutim odgoj jest na teorijskoj (pedagogijskoj) razini je predmet razmatranja ovog rada. To činimo u nekoliko koraka. Prvi korak uključuje objašnjenje razloga nedostatnosti razmatranja pojma odgoj na teorijskoj razini. U drugom koraku navodimo posljedice te nedostatnosti na primjeru dominacije pojmova i teorija iz drugih znanosti u pedagogiji. Treći korak sadrži razmatranje takozvanih prividnih dvojbi u praksi odgoja, a u četvrtom koraku na jednom primjeru pokazujemo što znači poimanje odgoja na teorijskoj razini za profesionalno razlikovno pedagoško djelovanje. Rad završavamo postavljanjem pitanja: Što znači pravo u odgoju, a što odgoj u pravu?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija