Pregled bibliografske jedinice broj: 785115
Čitanje kroz igru: Važnost poticanja čitanja od najranije dobi
Čitanje kroz igru: Važnost poticanja čitanja od najranije dobi // Dijete, igra, stvaralaštvo / Mendeš, Branimir (ur.).
Zagreb: Savez društava Naša djeca, 2015. str. 28-29 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 785115 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitanje kroz igru: Važnost poticanja čitanja od
najranije dobi
(Reading through play: The importance of promoting
reading from an early age)
Autori
Bubić, Andreja ; Jukić, Tonća ; Šijatović, Eni
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Dijete, igra, stvaralaštvo
/ Mendeš, Branimir - Zagreb : Savez društava Naša djeca, 2015, 28-29
Skup
Dijete, igra, stvaralaštvo
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.09.2015. - 25.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
čitanje ; igra ; kreativnost ; škola ; vrtić
(reading ; play ; creativity ; school ; kindergarten)
Sažetak
Čitanje predstavlja jednu od najfascinantnijih ljudskih sposobnosti koja nije samo nužna za opstanak u suvremenom svijetu, već uz to pojedincu otvara čudesan, zanimljiv i poticajan svijet koji mu bez knjiga ne bi bio dostupan. Čitanje potiče na razmišljanje, razvija maštu, kreativnost, emocionalni razvoj i empatiju te je stoga vrlo važno razumjeti na koji se način ta vještina kod djece stječe i razvija. Naime, da bi djeca i mladi naučili čitati, zavoljeli knjigu i stvorili čitalačke navike, nije dovoljno samo naučiti slova i čitati u školi. Umjesto toga, važno je da obitelj stvori potrebno okruženje i pozitivne temelje na koje se kasnije mogu nadograditi aktivnosti odgojitelja i učitelja usmjerene poučavanju čitanja. Pritom je važno postepeno razvijati predčitalačke vještine te ljubav djeteta prema knjizi, što će kasnije postati osnova za stjecanje složenijih čitalačkih navika. Stoga se u ovom radu detaljnije opisuje važnost čitanja, kao i načini na koje se kroz igru i obiteljsku interakciju od najranije dobi stječu predčitalačke i čitalačke vještine. Također, u radu su predstavljena razmišljanja skupine odgojitelja, roditelja i učitelja o prednostima i važnosti čitanja te načinima poticanja čitanja kod djece. Na kraju, ovaj rad nudi i niz smjernica vezanih uz korištenje igara i manipulativnih sredstava namijenjenih razvoju pismenosti, kao i općih savjeta koji roditeljima, odgojiteljima i učiteljima mogu pomoći u poticanju čitalačke kulture kod djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu