Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 784949

Školska psihologija i psihologija obrazovanja u službi jasne komunikacije kreativnih ponašanja kao ciljeva učenja


Rački, Željko
Školska psihologija i psihologija obrazovanja u službi jasne komunikacije kreativnih ponašanja kao ciljeva učenja // Knjiga sažetaka 23. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA ; Psihologija starenja - pogled u budućnost / Despot Lučanin, J. ; Černja, I. ; Lopižić, J. ; Rudolfi, N. (ur.).
Šibenik: Naklada Slap, 2015. str. 178-178 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 784949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školska psihologija i psihologija obrazovanja u službi jasne komunikacije kreativnih ponašanja kao ciljeva učenja

Autori
Rački, Željko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka 23. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA ; Psihologija starenja - pogled u budućnost / Despot Lučanin, J. ; Černja, I. ; Lopižić, J. ; Rudolfi, N. - Šibenik : Naklada Slap, 2015, 178-178

ISBN
978-953-55079-3-2

Skup
23. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA: Psihologija starenja - pogled u budućnost

Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 04.11.2015. - 07.11.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
kreativnost; obrazovni ciljevi; umjetnost i znanost
(/)

Sažetak
Cilj je ovoga usmenog izlaganja, na prikupljenim primjerima dječjih kreativnih ponašanja, prikazati odnos kreativnih ponašanja u djece i mladih u području znanstvene, umjetničke i svakodnevne kreativnosti s jedne, i kognitivnih, afektivnih i psihomotornih ciljeva učenja s druge strane. Kao jedna od snažno razvijajućih i u svakodnevici utjecajnijih grana psihologije, školska psihologija i psihologija obrazovanja dužne su uputiti odgojno-obrazovnu javnost u kritičnu važnost odgoja i obrazovanja djece i mladih za cjeloživotnu kreativnost u ponašanju. Kad se kreativnost definira kao područno specifičan zadatak, a ne kao arbitraran skup osobina ličnosti, intelektualnih sposobnosti, ili specifičnh vještina mišljenja, naravno, od kojih svaka ostvaruje nezanemarive utjecaje na kreativna ponašanja, tad kreativnost postaje dostupnija metodičkom oblikovanju za uporabu u svakodnevnoj odgojno-obrazovnoj praksi. Podjela sadržaja koje djeca trebaju usvojiti po nastavnim predmetima, djelomično prati i kreativne interese. Rano prepoznavanje interesa za pojedina područja, uz uvažavanje interindividualnih razlika u nizu obilježja u djece, imperativ je u obrazovanju sve, ali posebice one djece s iznimnim potencijalima za kreativno-produktivna ponašanja u, u ovom radu naglašena, područja umjetnosti i znanosti. Komponentni modeli kreativnosti ukazuju na značajan utjecaj socijalnog konteksta na zanemarivanje i gašenje, ali i poticanje i razvoj kreativnosti. Rezultati su ovoga istraživanja o kreativnosti u odgojno-obrazovnom kontekstu, definiranoj kao niz ponašanja, u područjima koja u odraslih prepoznajemo kao umjetnosti i znanosti, od posebne važnosti. To je zbog toga što je kreativnost laka za graduirati po zahtjevnosti, kompleksnosti i težini te potrebnim predznanjima (naukovanje kao proces), kao i oblikovati u metodički praktične i izvedive zadatke stupnjevane prema individualnim potrebama djece, a u cilju njenoga poticanja i razvoja na što je u ovom izlaganju stavljen naglasak prikazom praktičnih primjera učenja za kreativnost u umjetnosti i znanosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Željko Rački (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rački, Željko
Školska psihologija i psihologija obrazovanja u službi jasne komunikacije kreativnih ponašanja kao ciljeva učenja // Knjiga sažetaka 23. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA ; Psihologija starenja - pogled u budućnost / Despot Lučanin, J. ; Černja, I. ; Lopižić, J. ; Rudolfi, N. (ur.).
Šibenik: Naklada Slap, 2015. str. 178-178 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Rački, Ž. (2015) Školska psihologija i psihologija obrazovanja u službi jasne komunikacije kreativnih ponašanja kao ciljeva učenja. U: Despot Lučanin, J., Černja, I., Lopižić, J. & Rudolfi, N. (ur.)Knjiga sažetaka 23. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA ; Psihologija starenja - pogled u budućnost.
@article{article, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko}, year = {2015}, pages = {178-178}, keywords = {kreativnost, obrazovni ciljevi, umjetnost i znanost}, isbn = {978-953-55079-3-2}, title = {\v{S}kolska psihologija i psihologija obrazovanja u slu\v{z}bi jasne komunikacije kreativnih pona\v{s}anja kao ciljeva u\v{c}enja}, keyword = {kreativnost, obrazovni ciljevi, umjetnost i znanost}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {\v{S}ibenik, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko}, year = {2015}, pages = {178-178}, keywords = {/}, isbn = {978-953-55079-3-2}, title = {/}, keyword = {/}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {\v{S}ibenik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font