Pregled bibliografske jedinice broj: 784557
Analiza percepcije i stavova generacije X i generacije Y o korištenju podrživača u oglašavanju
Analiza percepcije i stavova generacije X i generacije Y o korištenju podrživača u oglašavanju, 2015., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 784557 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza percepcije i stavova generacije X i generacije Y o korištenju podrživača u oglašavanju
(Analysis of perception and attitudes of generation X and generation Y about usage of endorsers in advertising)
Autori
Mihalinec, Anja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.07
Godina
2015
Stranica
59
Mentor
Pandža Bajs, Irena
Ključne riječi
percepcija; stav; podrživač; proizvod; generacija X; generacija Y
(perception; attitude; endorser; product; generation X; generation Y)
Sažetak
Cilj ovog rada je istražiti kakva je percepcija potrošača generacije X i generacije Y u Hrvatskoj o oglašavanju korištenjem podrživača i kakav stav potrošači imaju o takvom tipu oglašavanju. Nadalje, ciljevi rada su otkriti da li generacija X i generacija Y imaju pozitivan stav prema podrživačima, koji tip podrživača te generacije više preferiraju, postoji li povezanost između podrživača koji oglašava neki proizvod i kupovine oglašavanog proizvoda te u konačnici cilj je utvrditi sličnosti i razlike među stavovima i percepcijom potrošača generacije X i potrošača generacije Y o korištenju podrživača u oglašavanju. Istraživanje je provedeno primjenom anketnog upitnika od 10 pitanja na pripadnicima generacije X i generacije Y u Hrvatskoj. Uzorak je 202 ispitanika između 15. i 55. godine. Rezultati istraživanja su pokazali da generacija X kao ni generacija Y nemaju pozitivan stav o korištenju podrživača u oglašavanju, da podrživači nemaju utjecaja na formiranje stavova generacije X i generacije Y (stavove im formiraju društveni i osobni čimbenici). Također, ni jedna ni druga generacija ne percipiraju često proizvode oglašavane od strane podrživača iz čega proizlazi da isti nemaju utjecaja na odluku o kupovini oglašavanog proizvoda. U suprotnosti s drugim istraživanjima, u ovom istraživanju nisu pronađene značajnije razlike u stavovima i percepciji generacije X u odnosu na generaciju Y o korištenju podrživača u oglašavanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija