Pregled bibliografske jedinice broj: 784508
Uloga obilježja proizvoda u percepciji kvalitete privatnih maraka
Uloga obilježja proizvoda u percepciji kvalitete privatnih maraka, 2015., diplomski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 784508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga obilježja proizvoda u percepciji kvalitete privatnih maraka
(The role of product characteristics in perception of private labels quality)
Autori
Karalić, Ljubica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2015
Stranica
45
Mentor
Horvat, Sandra
Ključne riječi
Privatne marke; kvaliteta; percepcija potrošača
(private label; quality; consumer's perception)
Sažetak
Privatne marke su posljednih godina zauzele značajne tržišne udjele na svjetskim pa tako i na hrvatskom tržištu. Primjećen je njihov konstantan rast i razvoj. Poboljšava se njihov odnos cijene i kvalitete, a samim time i percepcija potrošača o kvaliteti tih proizvoda. Privatne marke prisutne su u velikom broju kategorija proizvoda. Kako potrošači nemaju iskustva sa svim proizvodima, za procjenu i percepciju kvalitete koriste se unutarnjim i vanjskim čimbenicima. Potvrđeni su vanjski čimbenici (ime marke, cijena, učestalost oglašavanja, ambalaža) kojima potrošači najčešće utvrđuju unutarnje karakteristike proizvoda kao što su okus, kvaliteta sastojaka i sveukupna kvaliteta. Razna do sada provedena istraživanja utvrdila su da postoje razlike u tome koliko se potrošači oslanjaju na pojedine vanjske čimbenike prilikom procjene unutarnjih čimbenika ovisno o tome jesu li potrošači više naklonjeni privatnim ili proizvođačkim markama. Istraživanje provedeno za potrebe rada također je pokazalo kako u Hrvatskoj postoje potrošači skloni kao i oni neskloni privatnim markama te kako se prilikom ocjene okusa najviše služe imenom marke dok se za procjenu kvalitete ipak oslanjaju na cijenu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija