Pregled bibliografske jedinice broj: 784505
Povezanost iskustva s markom na društvenim mrežama s namjerom ponašanja potrošača
Povezanost iskustva s markom na društvenim mrežama s namjerom ponašanja potrošača, 2015., diplomski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 784505 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost iskustva s markom na društvenim mrežama s namjerom ponašanja potrošača
(Relationship between brand experience on social networks and intended consumer behavior)
Autori
Šulc, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2015
Stranica
73
Mentor
Horvat, Sandra
Ključne riječi
Društvene mreže; upravljanje markom; namjera kupnje; usmena predaja
(social networks; branding; purchase intention; word of mouth)
Sažetak
Fenomen društvenih mreža značajno je promijenio način komunikacije te sukladno tome ostavio veliki utjecaj na provođenje marketinških aktivnosti. S obzirom na promjenu uloge potrošača te povećanje njegove dominacije kao posljedice korištenja interneta, marketinški stručnjaci suočeni su s velikim izazovima. Svrha rada je spoznati kako aktivnosti organizacija na društvenim mrežama, točnije na Facebooku, i interakcija s potrošačima utječu na njihove namjere ponašanja. Cilj rada je detaljnije istražiti utjecaj dva čimbenika (predanosti korisnika na Facebook stranici marke te osjećaju iritacije kojeg stranica izaziva) na namjere ponašanja potrošača, odnosno na usmenu predaju i namjeru kupnje proizvoda. Da bi se saznala povezanost ovih varijabli provedeno je online istraživanje na uzorku od 126 ispitanika. Za testiranje navedenih odnosa primjenjena je metoda modeliranja strukturnih jednadžbi pri čemu su korišteni statistički programi SPSS 20 i Amos. Na temelju istraživanja koje je provedeno među korisnicima Facebooka koji prate barem jednu stranicu marke, zaključeno je da predanost korisnika na Facebook stranici i osjećaj iritacije kojeg ona izaziva imaju pozitivan učinak na usmenu predaju, a usmena predaja ima pozitivan učinak na namjeru kupnje. Rezultati nadalje pokazuju da predanost i osjećaj iritacije nisu povezani s namjerom kupnje potrošača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija