Pregled bibliografske jedinice broj: 784397
Usvajanje prijedloga u hrvatskom jeziku
Usvajanje prijedloga u hrvatskom jeziku, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabiltacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 784397 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usvajanje prijedloga u hrvatskom jeziku
(Acquisition of prepositions in Croatian language)
Autori
Kaštelančić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabiltacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.11
Godina
2014
Stranica
41
Mentor
Arapović, Diana
Neposredni voditelj
Hržica, Gordana
Ključne riječi
prijedlozi; hrvatski jezik; semileksički; funkcionalni; adverbijalni
(prepositions; Croatian; semi-lexical; functional; adverbial)
Sažetak
Usvajanje prijedloga tema je koja zaokuplja pažnju istraživača različitih profila koji promatraju jezični razvoj. Djeca u dobi od prve do treće godine života usvajaju bazu materinskog jezika i brzo povećavaju svoj vokabular razvojem promjenljivih i nepromjenljivih vrsta riječi. Brojna su istraživanja u različitim jezicima promatrala redoslijed pojavljivanja prijedloga u dječjem jeziku, a prijedlozi se kao skupina riječi mogu promatrati i kroz ulogu koju imaju unutar iskaza. Cilj je ovog istraživanja ispitati mogućnost primjene podjele prijedloga u hrvatskom jeziku na četiri kategorije: semileksičke, funkcionalne, adverbijalne i čestice (Littlefield, 2009., prema Thomann, 2013.). Očekuje se da će se u govoru djece prvo pojaviti semileksički prijedlozi koji nose deskriptivni sadržaj te da će biti najmanja pojavnost adverbijalnih prijedloga u iskazima zbog preklapanja s kategorijom priloga. Promatraju se i analiziraju iskazi djece iz Hrvatskog korpusa dječjeg jezika (Kovačević, 2002) i zaključuje da djeca u najranijoj dobi prvo proizvode semileksičke prijedloge, potom funkcionalne prijedloge koji imaju važnu ulogu u povezivanju elemenata u sintagmu koji upućuju na to koliko je morfologija hrvatskog jezika važna prilikom usvajanja pojedinih prijedloga. Adverbijalni prijedlozi su najmanje zastupljeni u iskazima djece govornika hrvatskog jezika, a kategorija čestica ne odgovara postojećim prijedlozima u hrvatskom jeziku. Greške koje se javljaju u iskazima djece upućuju na ulogu morfološke složenosti hrvatskog jezika i utjecaja govora odraslih na proces jezičnog razvoja koji podrazumijeva i usvajanje i upotrebu prijedloga.
Izvorni jezik
Engleski
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-2421 - Jezična obrada u odraslih govornika (ALP) (Kuvač Kraljević, Jelena, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb