Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 784397

Usvajanje prijedloga u hrvatskom jeziku


Kaštelančić, Ana
Usvajanje prijedloga u hrvatskom jeziku, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabiltacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 784397 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usvajanje prijedloga u hrvatskom jeziku
(Acquisition of prepositions in Croatian language)

Autori
Kaštelančić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabiltacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
01.11

Godina
2014

Stranica
41

Mentor
Arapović, Diana

Neposredni voditelj
Hržica, Gordana

Ključne riječi
prijedlozi; hrvatski jezik; semileksički; funkcionalni; adverbijalni
(prepositions; Croatian; semi-lexical; functional; adverbial)

Sažetak
Usvajanje prijedloga tema je koja zaokuplja pažnju istraživača različitih profila koji promatraju jezični razvoj. Djeca u dobi od prve do treće godine života usvajaju bazu materinskog jezika i brzo povećavaju svoj vokabular razvojem promjenljivih i nepromjenljivih vrsta riječi. Brojna su istraživanja u različitim jezicima promatrala redoslijed pojavljivanja prijedloga u dječjem jeziku, a prijedlozi se kao skupina riječi mogu promatrati i kroz ulogu koju imaju unutar iskaza. Cilj je ovog istraživanja ispitati mogućnost primjene podjele prijedloga u hrvatskom jeziku na četiri kategorije: semileksičke, funkcionalne, adverbijalne i čestice (Littlefield, 2009., prema Thomann, 2013.). Očekuje se da će se u govoru djece prvo pojaviti semileksički prijedlozi koji nose deskriptivni sadržaj te da će biti najmanja pojavnost adverbijalnih prijedloga u iskazima zbog preklapanja s kategorijom priloga. Promatraju se i analiziraju iskazi djece iz Hrvatskog korpusa dječjeg jezika (Kovačević, 2002) i zaključuje da djeca u najranijoj dobi prvo proizvode semileksičke prijedloge, potom funkcionalne prijedloge koji imaju važnu ulogu u povezivanju elemenata u sintagmu koji upućuju na to koliko je morfologija hrvatskog jezika važna prilikom usvajanja pojedinih prijedloga. Adverbijalni prijedlozi su najmanje zastupljeni u iskazima djece govornika hrvatskog jezika, a kategorija čestica ne odgovara postojećim prijedlozima u hrvatskom jeziku. Greške koje se javljaju u iskazima djece upućuju na ulogu morfološke složenosti hrvatskog jezika i utjecaja govora odraslih na proces jezičnog razvoja koji podrazumijeva i usvajanje i upotrebu prijedloga.

Izvorni jezik
Engleski



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-2421 - Jezična obrada u odraslih govornika (ALP) (Kuvač Kraljević, Jelena, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Diana Arapović (mentor)

Avatar Url Gordana Hržica (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kaštelančić, Ana
Usvajanje prijedloga u hrvatskom jeziku, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabiltacijski fakultet, Zagreb
Kaštelančić, A. (2014) 'Usvajanje prijedloga u hrvatskom jeziku', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabiltacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ka\v{s}telan\v{c}i\'{c}, Ana}, year = {2014}, pages = {41}, keywords = {prijedlozi, hrvatski jezik, semileksi\v{c}ki, funkcionalni, adverbijalni}, title = {Usvajanje prijedloga u hrvatskom jeziku}, keyword = {prijedlozi, hrvatski jezik, semileksi\v{c}ki, funkcionalni, adverbijalni}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ka\v{s}telan\v{c}i\'{c}, Ana}, year = {2014}, pages = {41}, keywords = {prepositions, Croatian, semi-lexical, functional, adverbial}, title = {Acquisition of prepositions in Croatian language}, keyword = {prepositions, Croatian, semi-lexical, functional, adverbial}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font