Pregled bibliografske jedinice broj: 780751
Značaj zemlje podrijetla pri odluci o kupovini različitih kategorija proizvoda
Značaj zemlje podrijetla pri odluci o kupovini različitih kategorija proizvoda, 2015., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 780751 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj zemlje podrijetla pri odluci o kupovini različitih kategorija proizvoda
(Influence of country of origin on purchase decision of different product categories)
Autori
Arežina, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2015
Stranica
43
Mentor
Krupka, Zoran
Ključne riječi
zemlja podrijetla; zemlja proizvodnje; odluka o kupnji; kategorija proizvoda
(country of origin; country of manufacture; purchase decision; product category)
Sažetak
Zemlja podrijetla marke i proizvoda kao i percepcija koju potrošači imaju o određenoj zemlji utječe na donošenje kupovne odluke pri odabiru proizvoda. U uvjetima globalizacije, zemlja podrijetla vrlo često nije istovjetna kao i zemlja proizvodnje, zemlja sastavljanja ili zemlja dizajniranja proizvoda. Iako je informacija o zemlji podrijetla i zemlji proizvodnje objektivna činjenica, potrošači ju mogu interpretirati vrlo subjektivno pod utjecajem potrošačkog etnocentrizma, animoziteta prema određenim zemljama, pod utjecajem stereotipa ili ksenofilije. Ovisno o kategoriji proizvoda mijenja se i utjecaj koji zemlja podrijetla ima pri odabiru i kupovini. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku hrvatskih i belgijskih građana te je ukupno sudjelovalo 215 ispitanika. Provedenim istraživanjem je potvrđeno kako zemlja podrijetla ima veći utjecaj kod proizvoda visoke uključenosti i visokog rizika (automobil), nešto manji utjecaj pri odabiru proizvoda srednje uključenosti i srednjeg rizika (televizor) te najmanji utjecaj pri odabiru proizvoda niske uključenosti i niskog rizika (konditorskih proizvoda). Zemlja proizvodnje ima manji utjecaj od zemlje podrijetla u sva tri slučaja. U konačnici, određene karakteristike proizvoda poput imidža marke ili garancije mogu prevladati nepreferiranu zemlju podrijetla ili proizvodnje. Iako literatura obiluje istraživanjima na temu zemlje podrijetla proizvoda, ovo će područje još dugo zaokupljati istraživače obzirom na trendove outsourcing-a kako bi ponudili rješenja poduzećima u pristupu tržištima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija