Pregled bibliografske jedinice broj: 780670
Devetogodišnja osnovna škola - prilika za novu kvalitetu obaveznog glazbenog obrazovanja
Devetogodišnja osnovna škola - prilika za novu kvalitetu obaveznog glazbenog obrazovanja // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja (Researching Paradigms of Childhood and Education) III. simpozij: B. Istraživanja glazbenih paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja : zbornik radova = 3rd Symposium: B. Researching Musical Paradigms of Childhood and Education : proceedings / Atanasov Piljek, Diana ; Jurkić Sviben, Tamara (ur.).
Zagreb, 2015. str. 282-292 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 780670 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Devetogodišnja osnovna škola - prilika za novu kvalitetu obaveznog glazbenog obrazovanja
(Nine-year primary school - a chance for new quality of compulsory music education)
Autori
Brđanović, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja (Researching Paradigms of Childhood and Education) III. simpozij: B. Istraživanja glazbenih paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja : zbornik radova = 3rd Symposium: B. Researching Musical Paradigms of Childhood and Education : proceedings
/ Atanasov Piljek, Diana ; Jurkić Sviben, Tamara - Zagreb, 2015, 282-292
ISBN
978-953-7210-80-9
Skup
Simpozijum Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja (3 ; 2015)
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
El sistema ; glazba ; irski „Music“ ; kvalitetna nastava glazbe ; reforma obrazovanja
(El sistema ; music ; Irish “Music” ; quality music instruction ; education reform)
Sažetak
Obrazovanje i cjeloživotno učenje imaju danas posebno važnu ulogu u razvoju kompetencija - znanja, vještina i sposobnosti neophodnih pojedincu za brzu prilagodbu dinamičnim gospodarskim promjenama, te za aktivno, uspješno i cjelovito uključivanje u moderno društvo. Umjetnostima, a među njima i glazbenoj umjetnosti, trebalo bi dati veći značaj u obrazovanju, naročito u osnovnoj školi, zbog njihovog snažnog pozitivnog učinka na dječji razvoj i stjecanje kompetencija. U članku su, na primjerima dva modela glazbenog obrazovanja, jednog obaveznog (kao dijela „obaveznog fleksibilnog kurikuluma“) - u Irskoj i jednog izbornog - u Venezueli, predstavljene dvije različite mogućnosti organiziranja takvog obrazovanja. Socijalna pravednost ovih modela ogleda se u kvaliteti i dostupnosti nastave glazbe koju nude. Na primjeru tih modela, a u kontekstu najavljene predstojeće reforme hrvatskog sustava obaveznog obrazovanja, članak potiče raspravu o potrebi osmišljavanja kvalitetne i svima dostupne nastave glazbe u hrvatskim obaveznim školama. Korist koju učenici imaju od kvalitetne glazbene nastave nije upitna, pa je pred nositeljima obrazovne politike prilika da se u budućoj reformi obaveznog obrazovanja više rukovode tom spoznajom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)