Pregled bibliografske jedinice broj: 780160
Profesionalni interesi, radne vrijednosti i istaknutost radne uloge kod srednjoškolaca
Profesionalni interesi, radne vrijednosti i istaknutost radne uloge kod srednjoškolaca // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Zarevski, Petar ; Jurin, Tanja, Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 219-219 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 780160 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalni interesi, radne vrijednosti i istaknutost radne uloge kod srednjoškolaca
(High-school Students' Vocational Interests, Work Values and Work Role Salience)
Autori
Šverko, Iva ; Babarović, Toni ; Černja, Iva ; Lučić, Lana ; Kurečić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
/ Zarevski, Petar ; Jurin, Tanja, Modić Stanke, Koraljka - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 219-219
Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Profesionalni interesi; radne vrijednosti; radna uloga; adolescencija
(Vocational Interests; Work Values; Work Role Salience; Adolescence)
Sažetak
Profesionalni interesi, radne vrijednosti i istaknutost radne uloge glavne su odrednice profesionalnih odluka na kraju srednjoškolskog obrazovanja. Tijekom studenog i prosinca 2014. proveden je prvi val većeg longitudinalnog istraživanja razvoja karijere u adolescenciji. Istraživanjem je obuhvaćeno približno 900 učenika završnih razreda srednjih škola različitih obrazovnih profila (gimnazijalaca te srednjoškolaca četverogodišnjeg i trogodišnjeg strukovnog usmjerenja). Primijenjene su mjere interesa (kratka inačica Upitnika profesionalnih interesa PGI), vrijednosti (kratka inačica V-upitnika) te upitnik salijentnosti uloga (kratka inačica S-upitnika). U radu su opisane profesionalne težnje učenika i učenica, te su razmatrane razlike u interesima, vrijednostima i najistaknutijim ulogama s obzirom na spol, tip obrazovnog programa, školski uspjeh, profesionalni status roditelja te razinu doživljene socijalne podrške. Glavni rezultati ukazuju na očekivane trendove u kojima su zamijećene razlike između učenika gimnazija i strukovnih škola, učenika različitog obrazovnog postignuća, kao i učenika različitog profesionalnog statusa roditelja. U radu se razmatraju posljedice utvrđenih razlika na profesionalni razvoj učenika, na način donošenja odluka o karijeri te na obrazovne i profesionalne ishode. S druge strane, prisutne različitosti imaju značajne posljedice na pristup profesionalnom savjetovanju različitih skupina učenika i na načine usmjeravanja njihove karijere. Sugestije i preporuke za korištenje višeobraznih pristupa profesionalnom usmjeravanju srednjoškolaca navedene su u zaključcima ovog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-1229 - Profesionalni razvoj tijekom adolescencije: Razvoj i provjera Modela tranzicije karijere u adolescenciji (VDAACTM) (Šverko, Iva, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb