Pregled bibliografske jedinice broj: 779600
Splitska međuratna likovna scena između modernizma i antimodernizma
Splitska međuratna likovna scena između modernizma i antimodernizma // Desničini susreti 2015. Split i Vladan Desnica (1918.-1945.): umjetničko stvaralaštvo između kulture i politike / Roksandić, Drago ; Cvijović Javorina, Ivana (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 60-61 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 779600 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Splitska međuratna likovna scena između modernizma i antimodernizma
(Split art scene between wars: between Modernism and Antimodernism)
Autori
Šeparović, Ana ; Dulibić, Frano
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Desničini susreti 2015. Split i Vladan Desnica (1918.-1945.): umjetničko stvaralaštvo između kulture i politike
/ Roksandić, Drago ; Cvijović Javorina, Ivana - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 60-61
ISBN
978-953-175-568-9
Skup
Desničini susreti 2015. Split i Vladan Desnica (1918.-1945.): umjetničko stvaralaštvo između kulture i politike
Mjesto i datum
Split, Hrvatska; Islam Grčki, Hrvatska, 18.09.2015. - 20.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
splitski likovni modernizam; antimodernizam; likovna kritika
(Modernism in visual arts; Antimodernism; art criticism; Split art scene;)
Sažetak
U članku se razmatra splitska međuratna likovna scena ; unutar dominantnoga umjerenoga modernizma osobita se pozornost posvećuje vrlo izraženoj antimodernističkoj tendenciji, koja je u to vrijeme predstavljala važnu odrednicu na širem europskom i hrvatskom likovnom horizontu. Kako likovni umjetnici tako i likovna kritika gotovo su ujedinjeni u zazoru prema avangardnim likovnim kretanjima i zaokupljenosti zavičajnom tematikom, a modernizam se u splitskoj sredini razvija u snažnom suglasju s tradicijom. Među splitskim kritičarima izdvaja se Ivo Delalle, koji kao jedan od pionira prihvaćanja Croceove estetike u nas, s bitno više razumijevanja piše o europskoj likovnoj suvremenosti, osobito kubizmu i ekspresionizmu. U splitskom međuratnom slikarstvu prepoznajemo antimodernizam u Vidovićevu djelu uvelike prožetom melankolijom, nostalgijom i patinom vremena, Jobovim ekstatičnim scenama punima mediteranske životne dinamike, slikama kao metaforama nostalgije i pohvalama moru Bonacci Čika, Paraćevu i Tolićevu bijegu u idealizirani zavičaj, kao i u djelu Meneghellovih. Na području grafičkoga dizajna i karikature u djelima Radovana Tommasea, Ive Tijardovića i Angjela Uvodića rađenima u duhu art décoa zamijećeni su vrhunski dosezi. Kiparski kompleks splitske likovne scene razmatran je između prepoznavanja iskonskoga primitivizma forme Petra Smajića i senzibiliteta za klasične oblike djela Dujma Penića, najkompetentnije izraženoga u prikazu Vladana Desnice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
Projekt br. 4153
Hrvatska zaklada za znanost
Ustanove:
Leksikografski zavod