Pregled bibliografske jedinice broj: 779515
Istraživanje informiranosti potrošača o njihovim pravima prilikom kupnje putem Interneta
Istraživanje informiranosti potrošača o njihovim pravima prilikom kupnje putem Interneta, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet organizacije i informatike Varaždin i Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 779515 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje informiranosti potrošača o njihovim pravima prilikom kupnje putem Interneta
(Research on consumer awareness about their rights when buying via the Internet)
Autori
Sabolek, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet organizacije i informatike Varaždin i Ekonomski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2015
Stranica
87
Mentor
Petljak, Kristina
Ključne riječi
zaštita potrošača; informiranost potrošača; prava potrošača; kupnja putem Interneta
(consumer protection; consumer awareness; consumer rights; Internet shopping)
Sažetak
U radu se obrađuje područje zaštite potrošača, s posebnim naglaskom na zaštitu potrošača u Varaždinskoj županiji i najčešća područja povrede prava potrošača – javne usluge, maloprodaja u kupnja putem Interneta. Provedeno je empirijsko istraživanja informiranosti potrošača o njihovim pravima prilikom kupnje putem Interneta. Na temelju provedenog istraživanja, moguće je zaključiti da znanje potrošača o njihovim pravima nije zadovoljavajuće, kao ni poduzimanje akcija u slučaju povrede njihovih prava. Potrebno je i dalje provoditi informativne kampanje o pravima potrošača kako bi se poboljšala informiranost potrošača i podigla razina svijesti o njihovim pravima i interesima. Preporuka udruzi „Varaždinski potrošač“ je osvijestiti potrošače koliko je korisno i nužno potrebno biti dobro informiran o svojim pravima kako bi u slučaju povrede prava znali što treba poduzeti. Bez obzira na zakonsku regulativu koja im osigurava da ostvare svoja prava, potrošači su ti koji trebaju poduzeti određene akcije za ostvarivanje prava. Nužno je poticati spremnost na poduzimanje akcija u slučaju povrede potrošačkih prava kako bi se smanjila inertnost osoba i kako bi oni mogli ostvariti svoja prava. Nadalje, potrebno ih je upoznati sa činjenicom da je prodavač taj koji je odgovoran za moguće neugodnosti kod isporuke proizvoda, a ne dostavljači. Tri četvrtine ispitanika je upoznato s tim da nezadovoljni potrošači mogu zamijeniti robu ili dobiti povrat novca u roku od 14 dana te je skoro dvije trećine ispitanika upoznato s time da isporuka robe mora biti unutar 30 dana što je dobar temelj za prijeko potrebni daljnji napredak jer „Samo dobro obaviješten potrošač može učinkovito zaštititi samog sebe“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Završni rad, preddiplomski sveučilišni studij Ekonomika poduzetništva, kolegij Veleprodajno i maloprodajno poslovanje