Pregled bibliografske jedinice broj: 779420
Ponašanje potrošača pri odabiru proizvoda pravedne trgovine
Ponašanje potrošača pri odabiru proizvoda pravedne trgovine, 2015., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 779420 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ponašanje potrošača pri odabiru proizvoda pravedne trgovine
(Customer behavior while selecting fair trade products)
Autori
Zrnčević, Jakov
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2015
Stranica
68
Mentor
Petljak, Kristina
Ključne riječi
pravedna trgovina; kava; banane; ponašanje potrošača; Hrvatska; Njemačka
(Fair Trade; coffee; bananas; customer behavior; Croatia; Germany)
Sažetak
Fair Trade ili politika pravedne trgovine nastala je nakon Drugog svjetskog rata kao odgovor na nepoštivanje radničkih prava te na nadnice koje su bile nedovoljne za normalan život. Proces se postupno širio, kako geografski tako i po pitanju vrsta proizvoda, a u međuvremenu su osnovane i razne organizacije od kojih je najjača Fair Trade International (FLO), a čiji je cilj bio okupiti sve proizvođače te certificirati te proizvode jedinstvenim znakom, prepoznatljivim na tržištu. Prvi proizvod koji je certificiran kao „Fair“ je bila kava, koja je i danas u svijetu među najprodavanijim proizvodima pravedne trgovine. Uz kavu su se u proteklih dvadesetak godina na tržištu pojavile i banane, čaj, kakao, kokos, a u posljednje vrijeme se asortiman proširio i na paletu kozmetičkih proizvoda te više na neprehrambene artikle poput odjeće, tekstila i ostalih prirodnih tkanina. Najveći dio proizvodnje odvija se u području subsaharske i tropskog dijela Afrike te dijelova Srednje i Južne Amerike dok su najznačajnija tržišta Velika Britanija, Nizozemska, Njemačka i Sjedinjene Američke Države. U radu je ispitivanjem navika kupaca na dva tržišta, hrvatskom kao slabo razvijenom tržištu i njemačkom kao razvijenom tržištu ovih proizvoda, analizirano ponašanje potrošača prilikom kupnje kao i njihove navike te stavovi prema društveno odgovornim učincima pravedne trgovine. Iako su stavovi ispitanika prema politici pravedne trgovine većinom slični, istraživanje je pokazalo kako se navike kupaca razlikuju i to većinom što se tiče učestalosti kupnje i načina informiranja o ovim proizvodima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Diplomski rad, sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina