Pregled bibliografske jedinice broj: 778836
Tradicijska glazba u programu nastave glazbe učenika mlađe školske dobi
Tradicijska glazba u programu nastave glazbe učenika mlađe školske dobi, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 778836 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tradicijska glazba u programu nastave glazbe učenika mlađe školske dobi
(Traditional music in the program of teaching music of younger school age students)
Autori
Žarković, Dragana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
29.09
Godina
2015
Stranica
51
Mentor
Šulentić Begić, Jasna
Ključne riječi
tradicijska glazba; nastava glazbe; učenici mlađe školske dobi
(traditional music; music education; young school-age students)
Sažetak
Tradicijska (narodna, folklorna) glazba ostavština je naroda koja o njemu najbolje govori kroz pjesmu, ples i glazbene instrumente. Iako po mnogima glazba seoskog stanovništva, tradicijska je glazba prisutna i u gradu, a prenosi se usmenom predajom. Uloge pjesme i plesa raznolike su, ali se u jednome podudaraju, obogaćuju život ljudi i kulturnu tradiciju naroda čine prepoznatljivom i jedinstvenom. Tradicijska glazba u osnovnoj školi važna je jer učenicima pruža mogućnost upoznavanja glazbe i drugih naroda. Proučavanjem tradicijske glazbe bavi se etnomuzikologija čiji je začetnik u Hrvatskoj, u drugoj polovici 19. stoljeća, bio Franjo Ksaver Kuhač. U okviru ovoga rada, tijekom svibnja 2015. g. u jednoj vukovarskoj školi, provedeno je istraživanje anketnim upitnikom, kojim se nastojalo doći do odgovora koliko su učenici upoznati s tradicijskom glazbom i koliko su za nju zainteresirani i izvan nastave glazbene kulture. Drugi dio istraživanja odnosi se na analizu programa nastave glazbene kulture u prva četiri razreda osnovne škole s obzirom na prisutnost tradicijske glazbe. Rezultati istraživanja pokazali su da se većini učenika sviđa tradicijska glazba, ali na razini upoznavanja na nastavi glazbene kulture. Analizom programa uočeno je da je više od polovice predloženih pjesama upravo tradicijskih, ali i da pjesme mnogih naroda uopće nisu zastupljene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(mentor)