Pregled bibliografske jedinice broj: 778833
Slušanje glazbe kao obvezno područje otvorenoga modela nastave glazbe
Slušanje glazbe kao obvezno područje otvorenoga modela nastave glazbe, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 778833 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slušanje glazbe kao obvezno područje otvorenoga modela nastave glazbe
(Listening to music as a compulsory area in the open model of music teaching)
Autori
Tatai, Darjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
29.09
Godina
2015
Stranica
58
Mentor
Šulentić Begić, Jasna
Ključne riječi
otvoreni model; nastava glazbe; slušanje i upoznavanje glazbe; aktivno slušanje glazbe
(open model; teaching music; listening and learning about music; actively listening to music)
Sažetak
Primjenom HNOS-a (Hrvatski nacionalni obrazovni standard), od školske godine 2006./07., nastava glazbe provodi se prema otvorenom modelu. Nastavno područje slušanja i upoznavanja glazbe, prema otvorenom modelu je jedino obvezno područje. Ostala nastavna područja su varijabilna, tj. učitelj se vodi psihološkim i kulturno-estetskim načelom pri odabiru istih. Nastava glazbene kulture ima za cilj kritičko i estetsko procjenjivanje glazbe te razvijanje glazbenog ukusa, a upravo se aktivnim slušanjem glazbe ostvaruje cilj predmeta. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje koje se odvijalo tijekom tri tjedna školske godine 2014./15. u nekoliko osnovnih škola na području Osječko- baranjske županije. Istraživanjem je obuhvaćeno 38 ispitanika (učitelji razredne nastave). Pomoću anketnog upitnika ispitana su mišljenja učitelja razredne nastave. Isto tako, u svrhu istraživanja u OŠ „Dr. Franjo Tuđman“ u Belom Manastiru promatrana je nastava glazbene kulture u prva četiri razreda. Svrha istraživanja bila je praćenje provođenja aktivnosti slušanja glazbe. Istraživanja su pokazala da većina učitelja ne provodi otvoreni model, dok ga tek manji dio provodi. Slušanje glazbe im nije središnja aktivnost u nastavi glazbi. Tijekom slušanja veći dio učitelja provodi aktivno slušanje glazbe. Također je potvrđeno da učitelji imaju pozitivno mišljenje o slušanju glazbe na nastavi glazbene kulture te ga smatraju bitnim za razvijanje glazbenog ukusa učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(mentor)