Pregled bibliografske jedinice broj: 778695
Razlika u konceptualizaciji darovitosti u poučavanju između studenata Učiteljskog studija i učitelja mentora
Razlika u konceptualizaciji darovitosti u poučavanju između studenata Učiteljskog studija i učitelja mentora, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Hrvatska
CROSBI ID: 778695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlika u konceptualizaciji darovitosti u poučavanju između studenata Učiteljskog studija i učitelja mentora
Autori
Mikulić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek, Hrvatska
Datum
29.09
Godina
2015
Stranica
72
Mentor
Sablić, Marija
Neposredni voditelj
Rački, Željko
Ključne riječi
darovitost; nastava; pedagoški standardi; talent
(giftedness; teaching; pedagogical standards; talent)
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja ponašajno operacionalizirati darovitost u učitelja na temelju manifestnih, opažanju dostupnih, indikatora kvalitete u odgojno-obrazovnom radu. Osim istraživanjem 1 prikupljenim opisima kvalitetne odgojno-obrazovne prakse, u ovom su istraživanju korištena i postojeća načela kvalitetne odgojno-obrazovne prakse ispitana u ovim područjima: Interakcije ; Obitelj i zajednica ; Inkluzija, različitosti i vrijednosti ; Praćenje, procjenjivanje i planiranje ; Strategije poučavanja ; Okruženje za učenje i Profesionalni razvoj učitelja. Istraživanje 1 imalo je za cilj prikupiti opise kvalitetne odgojno-obrazovne prakse od 85 studenata i utvrditi kategorije (znanje, sposobnost ili ličnost) zastupljene u prikupljenom skupu opisa. Cilj je glavnoga istraživanja bio ispitati dijeli li postojeća ponašajna definicija kvalitetne obrazovne prakse (ISSA-ina definicija kvalitete) sličnosti s implicitnim teorijama o darovitosti u učitelja početnika i iskusnih učitelja. Sudionici su bili studenti pete i ujedno posljednje godine Učiteljskog studija (N = 47) i iskusni učitelji u zvanju učitelja mentora ili učitelja savjetnika (N = 61). Uz visoko unutargrupno i slaganje između skupina, sudionici su ocijenili pokazatelje kvalitete po tome koliko je svaki tipičan, koliko dobro predstavlja, odnosno opisuje uzorno darovite učitelje. Učitelji i studenti ocijenili su ponuđene indikatore kvalitete i područja odgojno-obrazovnoga rada kao ponašanja vrlo indikativna za njihove osobne primjere darovitih učitelja, nudeći podršku valjanosti operacionalizacije konstrukta darovitih učitelja kao onih koji kroz različita područja obrazovne prakse pokazuju kvalitetu na kompetentan način i na visokoj razini njenih konsenzusno utvrđenih pokazatelja. Rezultati su interpretirani u skladu sa suvremenim, empirijski opisanim utjecajem nastavnika na učenje i ishode učenja kod učenika, s naglaskom u raspravi kako se kvaliteta odgojno-obrazovnoga rada, kada je ponašajno operacionalizirana, preklapa s konstruktom manifestirane darovitosti u odrasloj dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek