Pregled bibliografske jedinice broj: 778006
Krivotvorine i sklonosti potrošača njihovoj kupovini i korištenju
Krivotvorine i sklonosti potrošača njihovoj kupovini i korištenju, 2015., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 778006 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Krivotvorine i sklonosti potrošača njihovoj kupovini i korištenju
(Counterfeits and consumer preferences their purchase and use)
Autori
Vučić, Laura
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2015
Stranica
57
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
luksuzni proizvod; krivotvorine; potrošači; motivi
(luxury product; counterfeits; consumers; motives)
Sažetak
Problem krivotvorenja postao je globalni problem koji neprestano raste i narušava sliku svjetskog gospodarstva. Diplomski rad postavlja orijentaciju na tržište krivotvorina luksuznih proizvoda - maraka parfema. Usprkos spoznaji o ozbiljnosti globalne situacije, istraživanja problema krivotvorenja i dalje su ograničena kako u svijetu tako i u Republici Hrvatskoj. Cilj istraživanja je proučiti utjecaj tri grupe čimbenika: ekonomske koristi odnosno spoznaje marke kao statusnog simbola ; hedonističke koristi pri kojima marka budi emociju i samopouzdanje, te određenih situacijskih čimbenika kao uzroka impulzivne kupovine krivotvorina parfema. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 103 ispitanika. Rezultati istraživanja odbacuju sve tri hipoteze. Iako se marka smatra kao statusni simbol - krivotvorina to nije ; točnije rečeno krivotvorina se ne kupuje iz ekonomskih koristi kako bi percipirala socijalni status. Studentima emocija ne predstavlja motiv kupnje krivotvorine kao što ni krivotvorina ne povećava samopouzdanje. Situacijski čimbenik koji bi ih prvi ponukao na impulzivnu kupovinu je ograničen budžet.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija