Pregled bibliografske jedinice broj: 777722
Utjecaj iskustva kupnje na impulzivnu kupnju
Utjecaj iskustva kupnje na impulzivnu kupnju, 2015., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 777722 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj iskustva kupnje na impulzivnu kupnju
(The impact of the experience of buying on impulse buying)
Autori
Lovrečić, Andrej
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
21.09
Godina
2015
Stranica
46
Mentor
Jelenc, Lara
Ključne riječi
istraživanje tržišta; impulzivna kupnja; istraživanje
(market research; impulsive buying; research)
Sažetak
U današnje vrijeme prodaja proizvoda ili usluga nemoguća je bez poznavanja tržišta. Svakom poduzeću prioritet je shvatiti svoje tržište, kako bi moglo donijeti zdrave poslovne odluke. Ponašanje potrošača je relativno mlada interdisciplinarna znanstvena cjelina koja se intenzivno počela razvijati tek sredinom 20.stoljeća. Predmet istraživanja ovog diplomskog rada je impulzivna kupnja te faktori koji dovode do impulzivne kupnje, u prvom planu utjecaj iskustva kupnje na impulzivnu kupnju. Istraživanje tržišta po prvi puta se javlja u Sjedinjenim Američkim Državama krajem 19.stoljeća, te sedo danas svakim danom sve više razvija. Prisutno je u poduzećima razvijenih zemalja kao aktivnost koja pomaže u poslovnom odlučivanju. Podatci unutar poduzeća se mogu svrstati u dvije skupine: izvori iz područja marketinga i ostali unutarnji izvori, dok se podatci iz vanjskog izvora mogu podijeliti u tri skupine: faktori šireg okruženja, faktori operativnog okruženja i potrošači. Ovim radom pokušale su se dokazati dvije hipoteze : H1: Intenzitet impulzivne kupnje moguće je objasniti putem šest grupacija faktora stvaranja iskustva kupnje i H2: Na intenzitet impulzivne kupnje moguće je utjecati putem ispunjavanja kriterija prema kojima potrošači ocjenjuju trgovački centar.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-0000000-1270 - Strategija korporacije– sadašnja budućnost (Mencer, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka
Profili:
Lara Jelenc
(mentor)