Pregled bibliografske jedinice broj: 777653
Idejno rješenje denivelacije željezničke pruge u centru Zagreba
Idejno rješenje denivelacije željezničke pruge u centru Zagreba, 2015., diplomski rad, diplomski, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 777653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Idejno rješenje denivelacije željezničke pruge u centru Zagreba
(Conceptual design of the railway line denivelation in the center of Zagreb)
Autori
Mamić, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2015
Stranica
70 stranica + 13 priloga
Mentor
Lakušić, Stjepan
Neposredni voditelj
Ahac, Maja
Ključne riječi
Gradska željeznica; Zagreb; denivelacija pruga
(Urban rail; Zagreb; rail track denivelation)
Sažetak
Od izgradnje prve željezničke pruge pa do danas, razvoj modernog Zagreba usko je povezan s razvojem željeznice koja je svojim položajem izravno sudjelovala u usmjeravanju prostornog širenja i oblikovanja grada. Danas željeznica prolazi kroz sami centar grada. Pruge koje prolaze kroz grad Zagreb najopterećenije su u državi, što rezultira povećanim zagađenjem okoliša u blizini trase pruga i otežanom komunikacijom kroz same željezničke koridore. Već u ranoj fazi razvoja prepoznato je kako željeznica sprečava intenzivniji razvitak grada prema jugu i otežava bolje urbanističko povezivanje donjogradskih blokova sa širim središtem grada. No, prepoznat je i potencijal značajnijeg uključivanja željeznice u javni gradski prijevoz putnika uvođenjem brze gradske željeznice po uzoru na mnoge europske gradove. U ovom se radu analizira potencijal uvođenja gradske željeznice na postojećim i mogućim željezničkim koridorima unutar područja grada Zagreba te se predlaže idejno rješenje denivelacije pruge u samom centru grada. Osnovni cilj pri razradi ideje bilo je značajnije uključivanje gradske željeznice u sustav javnog prijevoza te potpuno razdvajanje pruga gradske željeznice od pruga za daljinski promet. Kako se nastojalo sačuvati što više današnje infrastrukture predviđeno je spuštanje pruge pod zemlju samo u centralnom dijelu čvora u dužini od 4, 5 km. Idejno rješenje obuhvaća trasu od Selske ceste na zapadu preko Glavnog kolodvora do Heinzelove ulice na istoku. Prikazano je i rješenje odvajanja pruge prema jugu do Vukovarske ulice te odvajanje trase prema budućoj mogućoj pruzi kroz Radničku ulicu. Denivelacijom je potpuno fizički odvojen daljinski od gradskog prometa te je također razrađena i situacija skretničke veze na Glavnom kolodvoru. Prikazani su slični primjeri u Europi te metode gradnje i mogućnosti financiranja. Preduvjet ovakvog rješenja je izmještanje teretnog prometa iz centra grada izgradnjom zapadne teretne zaobilaznice, stoga su ukratko prikazani i planovi razvoja zagrebačkog željezničkog čvora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb