Pregled bibliografske jedinice broj: 776908
Meteorološke radionice u školi u prirodi
Meteorološke radionice u školi u prirodi, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 776908 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Meteorološke radionice u školi u prirodi
(Meteorological Workshops in School in Nature)
Autori
Zatezalo, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2015
Stranica
56
Mentor
Letina, Alena
Ključne riječi
škola u prirodi; meteorologija; meteorološke radionice; pokusi
(school in nature camp; meteorolgy; meteorological workshops; tests)
Sažetak
Škola u prirodi je program višednevne terenske nastave za učenike 3. i 4. razreda osnovnih škola, koja se ostvaruje uz preporuku Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Njezina obrazovna i odgojna uloga je vrlo važna za učenike razredne nastave. U školi u prirodi učenici stječu znanja na poseban način, prateći prirodne i društvene promjene u izvornoj stvarnosti, te uočavajući njihove međusobne uzročno-posljedične odnose. Uočavanjem odnosa u prirodi učenici stječu osnovne spoznaje o samoj prirodi, odnosu čovjeka prema prirodi, važnost suživota čovjeka i prirode. Iz svega toga proizlazi i jedna od najvažnijih zadaća škole u prirodi, a to je humani odnos prema prirodi i razvoj ekološke svijesti učenika. Navedene zadaće škole u prirodi ujedno su i važne zadaće nastavnog predmeta priroda i društvo. Stoga se tijekom boravka u školi u prirodi učenicima pružaju mogućnosti za spoznavanje prirodnih pojava i procesa koje su predmetom proučavanja meteorologije. Uvođenje učenika u temeljne odrednice meteorologije, kroz meteorološke radionice i pokuse, omogućava razumijevanje mnogih pojava s kojima se svakodnevno susreću. Glavni im je cilj razviti pozitivan stav učenika prema prirodnim znanostima, meteorologiji, zaštiti prirode i očuvanju nacionalnih prirodnih bogatstava. Sudjelujući u posebno pripremljenim radionicama i pokusima, učenici uče o atmosferskim procesima i meteorološkim pojavama, te sami izrađuju neke od meteoroloških instrumenata. Učeći o meteorologiji, znanosti važnoj za sve ljudske djelatnosti, učenici uče o isprepletenosti prirode i čovjeka, iscrpnosti prirodnih resursa i važnosti njihova očuvanja. U prvom dijelu ovoga rada iznose se teorijska obilježja škole u prirodi i pojašnjava obrazovno značenje provođenja meteoroloških radionica tijekom nastave prirode i društva u školi u prirodi. U drugom dijelu rada opisuje se istraživanje provedeno kako bi se utvrdilo mišljenje učenika o sadržaju i provedbi meteoroloških radionica u nastavi prirode i društva u školi u prirodi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 83 učenika i učenica trećeg razreda osnovne škole. Podaci su prikupljeni anketiranjem. Utvrđeno je da su učenici/učenice izrazito skloni provedbi meteoroloških radionica. Radionice ocjenjuju vrlo zanimljivima, što je ujedno rezultiralo oblikovanjem pozitivnih emocija tijekom njihove provedbe. U potpunosti se slažu da je ozračje bilo ugodno i opušteno. Radionice su ih ujedno potaknule na razmišljanje i stvaranje novih ideja. Provedba meteoroloških pokusa i radionica potaknula je interes učenika i njihovu želju da steknu nove spoznaje o meteorologiji te da se samostalno okušaju u provedbi sličnih pokusa. U nizu provedenih radionica, najviše im se svidjela radionica tijekom koje su spoznavali osnovna obilježja tornada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija