Pregled bibliografske jedinice broj: 775726
Konstrukcija ženskog identiteta u filmovima Michelangela Antonionija
Konstrukcija ženskog identiteta u filmovima Michelangela Antonionija, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 775726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstrukcija ženskog identiteta u filmovima Michelangela Antonionija
(Constructing Women Identity in Films by Michelangelo Antonioni)
Autori
Poldrugač, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Tekstilno-tehnološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.09
Godina
2015
Stranica
34
Mentor
Purgar, Krešimir
Ključne riječi
Film; Michelangelo Antonioni; ženski identitet; reprezentacija; modernizam i modernost; estetika „realnog“; umjetnička kinematografija; slika
(movie; Michelangelo Antonioni; female identity; representation; modernism and modernity; aesthetic of the „real“; artistic cinema; image)
Sažetak
Rad se bavi istraživanjem položaja žena i reprezentacije njihovih identiteta na primjeru filmskog opusa talijanskog modernističkog režisera Michelangela Antonionija. Rad je nastao na temelju proučavanja istaknutih Antonionijevih umjetničkih uradaka te iščitavanjem članaka, eseja i znanstveno-publicističke literature iz područja estetike, povijesti umjetnosti i filozofije. U brojnim istraživanjima kroz povijest, povezanima s tematikom ženskih aktera, njihovih života, identiteta i uloga koje preuzimaju u svjetskoj kinematografiji, ova tematika nije dovoljno zastupljena. Značajne ženske uloge u talijanskoj kinematografiji bitna su pojava od samoga njenog začetka. Talijanski redatelji radnju svojih filmova grade oko likova predivnih žena-objekata vrijednih poštovanja i divljenja. Žena kao diva, majka, moćna heroina, spektakl ili seksualni predmet, postala je jedna od najpoznatijih slika talijanskog filma, koja je tokom dugog niza godina prihvatila i proširila katalog najrazličitijih tipova ženskih entiteta kroz povijest. Michelangelo Antonioni svojim vizualnim projektom u kojem glavnu ulogu čine upravo žena i njen društveni značaj, svojim karakterističnim smislom za umjetnički lijepo u talijansku kinematografiju unosi dašak modernosti, noviteta, ruši klasični konformizam i gradi jedinstveni estetski jezik, čije su ideje temelj ovog istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti