Pregled bibliografske jedinice broj: 775426
Izučavanje kokristalizacije 9, 10-fenantrenkinona s donorima vodikove i halogenske veze
Izučavanje kokristalizacije 9, 10-fenantrenkinona s donorima vodikove i halogenske veze, 2014., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 775426 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izučavanje kokristalizacije 9, 10-fenantrenkinona
s donorima vodikove i halogenske veze
(9, 10-phenanthrenequinone cocrystallization study
with hydrogen and halogen bond donors)
Autori
Škvorc, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.07
Godina
2014
Stranica
117
Mentor
Cinčić, Dominik ; Mrvoš-Sermek, Draginja
Neposredni voditelj
Vinko Nemec
Ključne riječi
9 ; 10-fenantrenkinon ; halogenska veza ; kokristali ; mehanokemijska sinteza ; međumolekulske interakcije ; poučavanje kemije ; učenje otkrivanjem ; vodikova veza
(cocrystals ; 9 ; 10-phenanthrenequinone ; halogen bond ; hydrogen bond ; intermolecular interactions ; learning by discovery ; teaching chemistry)
Sažetak
Ovaj diplomski rad sastoji se od dvije cjeline: istraživačkog i metodičkog dijela. U istraživačkom dijelu mehanokemijskom sintezom u čvrstom stanju i solvokemijskom sintezom izučavana je mogućnost nastajanja kokristala 9, 10-fenantrenkinona s odabranim donorima vodikove i halogenske veze: 1, 4- dijodotetrafluorobenzenom, N-bromsukcinimidom, N-jodsukcinimidom, ureom, tioureom, dimetiltioureom, 2-aminofenolom i benzen-1, 2- diaminom. Pripravljeni kokristali izučavani su metodom difrakcije rentgenskih zraka na praškastom uzorku, termogravimetrijom, razlikovno- pretražnom kalorimetrijom, te IR spektroskopijom. Za pripravljeni kokristal 9, 10-fenantrenkinona i tiouree metodom difrakcije rentgenskog zračenja na jediničnom kristalu iznađena je molekulska i kristalna struktura, te je ista dovedena u vezu s njegovim termičkim svojstvima. U metodičkom dijelu rada pod naslovom „Međumolekulske interakcije – učenje otkrivanjem“ naveden je prijedlog pripreme nastavnog sata primjerenog učenicima prvog razreda gimnazije. Predložen je jednostavan pokus za koji je detaljno razrađen radni listić za učenike i uputa za nastavnike. Prijedlog se temelji na analizi rezultata edukacijskih istraživanja o učeničkim pogrešnim shvaćanjima koncepta međumolekulskih interakcija i na konstruktivističkom pristupu poučavanju kemije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb