Pregled bibliografske jedinice broj: 775208
Uvođenje potpomognute komunikacije kod djevojčice s Wolf-Hirschhornovim sindromom
Uvođenje potpomognute komunikacije kod djevojčice s Wolf-Hirschhornovim sindromom, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 775208 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvođenje potpomognute komunikacije kod djevojčice s Wolf-Hirschhornovim sindromom
(The Implementation of Augmentative and Alternative Communication in a Girl with Wolf-Hirschorn Syndrome)
Autori
Rožić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.09
Godina
2015
Stranica
76
Mentor
Ivšac Pavliša, Jasmina ; Milković, Marina
Ključne riječi
multimodalnost; komunikacijski partneri; suradnja; indvidualiziranost
(multimodality; communication partners; collaboration; individualization)
Sažetak
U ovom diplomskom radu prikazana je primjena potpomognute komunikacije kod djevojčice s WHS-om tijekom šestomjesečne logopedske podrške. Pritom se nastojalo utvrditi može li korištenje potpomognute komunikacije rezultirati napretkom u komunikaciji, jeziku te vještinama rane pismenosti. Rezultatima je utvrđeno da je napredak postignut u svim navedenim aspektima. Kod djevojčice je primijećeno povećanje broja komunikacijskih funkcija i komunikacijskih sredstava, kao i napredak u jezičnoj produkciji (povezivanje riječi u dvočlane iskaze), receptivnom i ekspresivnom rječniku te predvještinama čitanja i pisanja (izdvajanje prvog glasa u riječima te usvajanje 14 slova abecede). Iz navedenog se može zaključiti da uvođenje potpomognute komunikacije kod djece s WHS-om može potaknuti razvoj komunikacije i jezika pa čak i vještina rane pismenosti. Iako je u šestomjesečnom razdoblju pružanja podrške postignut napredak, potrebno je imati na umu kako je kod djevojčice nužno i dalje poticati korištenje potpomognute komunikacije. Na taj način osigurao bi se daljnji razvoj komunikacije, jezika i pismenosti, čime bi se omogućilo da dijete učinkovito sudjeluje u svim aspektima društvenog života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb