Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 775198

Poticanje rane komunikacije kod djeteta s razvojnim odstupanjima


Horvat, Petra
Poticanje rane komunikacije kod djeteta s razvojnim odstupanjima, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 775198 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticanje rane komunikacije kod djeteta s razvojnim odstupanjima
(Encouraging Early Communication in a Child with Developmental Delay)

Autori
Horvat, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
07.09

Godina
2015

Stranica
41

Mentor
Ivšac Pavliša, Jasmina

Ključne riječi
razvojna odstupanja u ranoj dobi; rana intervencija; poticanje rane komunikacije; prirodna okolina; potpomognuta komunikacija
(developmental delays at early age; early intervention; encouraging early communication; natural environment; augmentative and alternative communication)

Sažetak
Razvojna odstupanja u ranoj dobi obuhvaćaju široki spektar teškoća. S obzirom na veliku promjenjivost i brzinu razvoja u toj dobi, razvojna odstupanja se u konačnici mogu očitovati kao uredan razvoj, poremećaj iz autističnog spektra, kašnjenje u kognitivnom i jezičnom razvoju ili kašnjenje u jezičnoj proizvodnji. Ovaj rad prikazuje slučaj djevojčice sa značajnim odstupanjima u kognitivnom, komunikacijskom i jezično-govornom razvoju kojoj je pružena stručna podrška u obitelji koju je provodio logoped. Kronološka dob djevojčice na početku rada bila je 2 ; 5. Djevojčica se nalazila na prijelazu s dijadičke na trijadičku komunikaciju ikomunicirala za imperativne svrhe te se koristila neprikladnim komunikacijskim sredstvima. Obilježja u ponašanju djevojčice upućivala suna situacijsko razumijevanje jezika, a uočava se prisustvo žargona. S obzirom na dob djevojčice, intervencija se provodila u vidu stručne podrške u obitelji tijekom pet mjeseci, dva puta tjedno. Kroz svakodnevne aktivnosti, rutine i socijalnu igru primjenjivale su se strategije za poticanje komunikacijskog i jezično - govornog razvoja u prirodnoj okolinikoje su se prema pregledu literature pokazale učinkovitima. Ovaj rad naglašava važnost ranog poticanja različitih segmenata rane komunikacije te savjetovanje i uključivanje roditelja u sve aktivnosti čime se znatno doprinosi učinkovitosti rane intervencije. Osim toga, naglašava i mogući pozitivni učinak potpomognute komunikacije u razvoju komunikacijskih i jezično-govornih vještina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasmina Ivšac Pavliša (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Horvat, Petra
Poticanje rane komunikacije kod djeteta s razvojnim odstupanjima, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Horvat, P. (2015) 'Poticanje rane komunikacije kod djeteta s razvojnim odstupanjima', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Horvat, Petra}, year = {2015}, pages = {41}, keywords = {razvojna odstupanja u ranoj dobi, rana intervencija, poticanje rane komunikacije, prirodna okolina, potpomognuta komunikacija}, title = {Poticanje rane komunikacije kod djeteta s razvojnim odstupanjima}, keyword = {razvojna odstupanja u ranoj dobi, rana intervencija, poticanje rane komunikacije, prirodna okolina, potpomognuta komunikacija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Horvat, Petra}, year = {2015}, pages = {41}, keywords = {developmental delays at early age, early intervention, encouraging early communication, natural environment, augmentative and alternative communication}, title = {Encouraging Early Communication in a Child with Developmental Delay}, keyword = {developmental delays at early age, early intervention, encouraging early communication, natural environment, augmentative and alternative communication}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font