Pregled bibliografske jedinice broj: 775198
Poticanje rane komunikacije kod djeteta s razvojnim odstupanjima
Poticanje rane komunikacije kod djeteta s razvojnim odstupanjima, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 775198 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje rane komunikacije kod djeteta s razvojnim odstupanjima
(Encouraging Early Communication in a Child with Developmental Delay)
Autori
Horvat, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.09
Godina
2015
Stranica
41
Mentor
Ivšac Pavliša, Jasmina
Ključne riječi
razvojna odstupanja u ranoj dobi; rana intervencija; poticanje rane komunikacije; prirodna okolina; potpomognuta komunikacija
(developmental delays at early age; early intervention; encouraging early communication; natural environment; augmentative and alternative communication)
Sažetak
Razvojna odstupanja u ranoj dobi obuhvaćaju široki spektar teškoća. S obzirom na veliku promjenjivost i brzinu razvoja u toj dobi, razvojna odstupanja se u konačnici mogu očitovati kao uredan razvoj, poremećaj iz autističnog spektra, kašnjenje u kognitivnom i jezičnom razvoju ili kašnjenje u jezičnoj proizvodnji. Ovaj rad prikazuje slučaj djevojčice sa značajnim odstupanjima u kognitivnom, komunikacijskom i jezično-govornom razvoju kojoj je pružena stručna podrška u obitelji koju je provodio logoped. Kronološka dob djevojčice na početku rada bila je 2 ; 5. Djevojčica se nalazila na prijelazu s dijadičke na trijadičku komunikaciju ikomunicirala za imperativne svrhe te se koristila neprikladnim komunikacijskim sredstvima. Obilježja u ponašanju djevojčice upućivala suna situacijsko razumijevanje jezika, a uočava se prisustvo žargona. S obzirom na dob djevojčice, intervencija se provodila u vidu stručne podrške u obitelji tijekom pet mjeseci, dva puta tjedno. Kroz svakodnevne aktivnosti, rutine i socijalnu igru primjenjivale su se strategije za poticanje komunikacijskog i jezično - govornog razvoja u prirodnoj okolinikoje su se prema pregledu literature pokazale učinkovitima. Ovaj rad naglašava važnost ranog poticanja različitih segmenata rane komunikacije te savjetovanje i uključivanje roditelja u sve aktivnosti čime se znatno doprinosi učinkovitosti rane intervencije. Osim toga, naglašava i mogući pozitivni učinak potpomognute komunikacije u razvoju komunikacijskih i jezično-govornih vještina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Ivšac Pavliša
(mentor)