Pregled bibliografske jedinice broj: 774406
Test razumijevanja emocija: objektivna mjera sposobnosti emocionalne inteligencije
Test razumijevanja emocija: objektivna mjera sposobnosti emocionalne inteligencije // XIX. Dani psihologije u Zadru - Sažetci priopćenja / Ana Slišković (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 59-59 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 774406 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Test razumijevanja emocija: objektivna mjera sposobnosti emocionalne inteligencije
(Test of Emotional Understanding: an objective meausure of ability EI)
Autori
Mohorić, Tamara ; Takšić, Vladimir ; Šekuljica, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIX. Dani psihologije u Zadru - Sažetci priopćenja
/ Ana Slišković - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014, 59-59
ISBN
978-953-331-054-1
Skup
XIX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
emocionalna inteligencija ; Rosemanov model ; Test razumijevanja emocija ; konvergentna valjanost
(emotional intelligence ; Rosemans model of emotion ; Test of Understanding Emotions ; convergent validity)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bila je provjera konstrukta razumijevanja emocija na temelju osnovnih pretpostavki Rosemanovog modela emocija. Rosemanov model pretpostavlja da se na temelju poznatih vrijednosti sedam dimenzija procjene neke situacije može točno odrediti emocija koja će se javiti u toj situaciji. Prema modelu svaka se situacija procjenjuje na temelju sedam relevantnih dimenzija (neočekivanost, željenost, motivacija, vjerojatnost, uzročnost, kontrolabilnost i tip problema). Kombinacijom procjena na tih sedam dimenzija Roseman je definirao 17 emocija, za koje se može točno odrediti u kojoj situaciji će se javiti. U Test razumijevanja emocija uključeno je njih 14 (5 pozitivnih: nada, radost, olakšanje, sviđanje i zahvalnost ; 8 negativnih: strah, tuga, napetost, frustracija, ljutnja, žaljenje, krivnja, sram ; i 1 neutralna: iznenađenje). Bodovanje testa temelji se na postavkama Rosemanovog modela emocija, a ne na procjeni grupe, što je jedna od velikih prednosti ovog testa u odnosu na postojeće testove emocionalne inteligencije. U istraživanju je sudjelovalo 246 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda. Svaka od 14 emocija koje su obuhvaćene Testom razumijevanja emocija opisana je s tri situacije, što znači da su u Testu opisane 42 situacije koje izazivaju različite emocije. Prema dobivenim rezultatima test Razumijevanja emocija je nešto lakši te ima zadovoljavajuću pouzdanost unutarnje konzistencije. Povezanost Testa razumijevanja emocija i Testa rječnika emocija je umjerena, uz postotak zajedničke varijance od 27%, što ide u prilog konvergentne valjanosti testa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka