Pregled bibliografske jedinice broj: 773939
Komunikacija odgajatelja i djece u igri i strukturiranim aktivnostima
Komunikacija odgajatelja i djece u igri i strukturiranim aktivnostima // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 64 (2015), 1; 91-111 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 773939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija odgajatelja i djece u igri i strukturiranim aktivnostima
(Communication between the teacher and children in play and srtuctured activities)
Autori
Šagud, Mirjana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 64
(2015), 1;
91-111
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; djetinjstvo; igra i učenje; zona proksimalnog razvoja
(action research; childhood; play and learning; proximal development zone)
Sažetak
Komunikacija odgajatelja i djece složena je i vrlo suptilna intersubjektivna forma pedagoškog procesa. Raspon razina intervencija odgajatelja može se kretati od vođenja i instruiranja preko usmjeravanja i moderiranja do neizražavanja interesa za dječje akcije. Njezina usmjerenost, razina vođenja i reciprociteta i dinamika implicitno otkriva vrijednosna utemeljenja odgajatelja u pedagoškoj praksi. Prikazano akcijsko istraživanje pokazalo je svu složenost komunikacijskog procesa u igri kao„najslobodnijoj“ i strukturiranim aktivnostima kao ekstrinzično motiviranim organizacijskim formama. Prepoznavanje, otkrivanje i analiziranje situacija u kojima odgajatelj koristi aktualni interes i motivaciju djeteta, uočava nemogućnost samostalnog rješavanja problema zbog nerazvijenih kompetencija te suptilno vodi dijete prema višoj razini zadatka bilo je predmet istraživanja. Međuovisnost aktera koji iniciraju i razvijaju različito strukturirane aktivnosti predstavlja svu dinamičnost pedagoškog procesa. Valjana procjena o učinkovitim strategijama i tehnikama značajni je dio odgajateljevih profesionalnih kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM
- Linguistics Abstracts
- Library & Information Science Abstracts (LISA), MLA International Bibliography , EBESCO Education Research Complete with Full text