Pregled bibliografske jedinice broj: 773227
Važnost edukacije i vježbi disanja kod oboljelih od astme
Važnost edukacije i vježbi disanja kod oboljelih od astme, 2007., diplomski rad, Zdravstveno veleučilište, Zagreb
CROSBI ID: 773227 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost edukacije i vježbi disanja kod oboljelih od astme
(The importance of education and breathing exercises in patients with asthma)
Autori
Durjavić, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Zdravstveno veleučilište
Mjesto
Zagreb
Datum
09.03
Godina
2007
Stranica
78
Mentor
Rožman, Alma
Ključne riječi
Astma; Edukacija; Vježbe disanja
(Asthma; Education; Breathing exercises)
Sažetak
Astma je bolest s kojom se mora živjeti. Danas se može uspješno kontrolirati. Osobito je važna pravovremena dijagnoza i odreñivanje optimalne terapije. Neodgovarajuća ili nedovoljna terapija čest je uzrok loše kontrole bolesti i čestih hitnih intervencija. Cilj liječenja astme je postizanje i održavanje kliničke kontrole što se kod većine pacijenata postiže farmakološkom intervencijom. No za uspješno upravljanje astmom potrebno je razviti suradnju izmeñu pacijenta i liječnika. Cilj suradnje je samokontrola bolesti pod nadzorom liječnika. Edukacija pacijenata je razmjena informacija u nadi da, ne samo da će biti shvaćena, već i primijenjena na načine koji rezultiraju željene promjene u ponašanju povezanom sa zdravljem. Konačni cilj edukacije pacijenata je djelovati na trajno kognitivno poboljšanje koje rezultira pozitivnom promjenom kod zdravstvenog ponašanja individue ili grupe. Dobrobiti edukacije pacijenata ubrajaju smanjenu anksioznost kod pacijenata, povećano znanje u pacijenata, osjećaj zadovoljstva u vezi skrbi, povećana kvaliteta života i smanjenje troškova liječenja. Fizioterapeut dijeli s ostalim davateljima zdravstvenih usluga odgovornost da omogući pacijentu da bude informiran pri odabiru svoje skrbi. Edukacija pacijenata takoñer se pokazala kao način kojim će ljudi preuzeti aktivniju uloga u svojoj zdravstvenoj skrbi. Pacijenti koji su educirani partneri u svojoj skrbi mogu biti svjesni korisnici zdravstvenog sustava i mogu se spremnije prilagoditi promjenama u svom životu koje su nastale kao rezultat bolesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Pedagogija