Pregled bibliografske jedinice broj: 772985
Utjecaj vršnjaka na rizično socijalno ponašanje učenika
Utjecaj vršnjaka na rizično socijalno ponašanje učenika, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 772985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj vršnjaka na rizično socijalno ponašanje učenika
(Peer influence on pupils' social risk behaviour)
Autori
Đuranović, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.07
Godina
2012
Stranica
278
Mentor
Previšić, Vlatko
Neposredni voditelj
Previšić, Vlatko
Ključne riječi
adolescent; vršnjačke skupine; utjecaj vršnjaka; rizično socijalno ponašanje; pedagoška prevencija
(adolescent; peer groups; peer influence; risky social behaviour; pedagogical prevention)
Sažetak
Doktorski rad bavi se utjecajem vršnjaka na rizično socijalno ponašanje učenika (adolescenata). Općepoznata je činjenica da adolescenti većinu svog slobodnog vremena provode u društvu vršnjaka. Utjecaj vršnjačkih skupina nije uvijek pozitivan. U radu se, naglašavajući negativan vršnjački utjecaj, opisuje 18 oblika rizičnih socijalnih ponašanja koje učenici najčešće manifestiraju pod utjecajem vršnjaka (bježanje s nastave, fizička, verbalna i socijalna agresivnost, nediscipliniranost, prkos, krađa, laganje, varanje, skitnja, povodljivost, uništavanje školske imovine, pušenje, konzumiranje droga, pijenje alkoholnih pića, rizično seksualno ponašanje, rizična ponašanja na internetu i kockanje). Doktorski rad temeljen je na empirijskom istraživanju čiji je cilj bio usmjeren na ispitivanje utjecaja vršnjačkih grupa na fenomenologiju rizičnih socijalnih ponašanja učenika srednjih škola. Uz deskriptivnu statistiku, provedeni su i postupci jednosmjerne analize varijance (ANOVA), a s ciljem otkrivanja latentne dimenzionalnosti prostora manifestnih varijabli rizičnog socijalnog ponašanja s obzirom na utjecaj vršnjaka primijenjena je faktorska analiza ; metoda glavnih komponenata (GK Kriterij ; Scree Plot, Promax rotacija). Budući da su u svijetu, a posebno u Hrvatskoj, istraživanja u području poremećaja u ponašanju, socijalnog funkcioniranja, rizičnih i zaštitnih čimbenika nedostatna, rezultati istraživanja doprinose metodologiji znanstvenoga istraživanja u području pedagoške prevencije i resocijalizacije, novim znanstvenim spoznajama, kao i implementaciji u odgojno-obrazovnoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb