Pregled bibliografske jedinice broj: 771852
Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom
Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom // Zbornik umjetničko-znanstvenih skupova 2009.-2011.: Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju
Zagreb, 2011. str. 98-110 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 771852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom
(Art teachers and abused children)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik umjetničko-znanstvenih skupova 2009.-2011.: Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju
/ - Zagreb, 2011, 98-110
ISBN
978-953-7210-44-1
Skup
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dijete; zlostavljanje u obitelji; zlostavljanje u školi
(abuse; children; domestic abuse; bullying)
Sažetak
Cilj ovoga rada je dati osnovni pregled o tome kako učitelji likovne kulture mogu koristiti crtež (likovni izraz) u prepoznavanju i pružanju pomoći djeci koja su traumatizirana zlostavljanjem. Izloženost djece različitim oblicima zlostavljanja u obiteljima (tjelesnom, emocionalnom i seksualnom te zanemarivanju) kao i izloženost klasičnom ili elektroničkom međuvršnjačkom nasilju, ostavlja ozbiljne posljedice na djetetovo zdravlje dobrobit i funkcioniranje u životu i školi. Budući da zlostavljana djeca imaju problema s verbaliziranjem unutarnjih emocionalnih stanja i iskustava zbog straha, srama, obnavljanja traume i poteškoća u memoriji, likovno izražavanje putem simbola može im pomoći da spoznajno teško razumljiva iskustva eksternaliziraju i tako umanje simptome traume i osjećaje nemoći. Poznavanje specifičnosti crteža zlostavljane djece može značajno doprinijeti prepoznavanju ovog problema, i poslužiti kao polazište za razgovor s djetetom o tome što je htjelo izraziti (indirektni intervju). Sugerira se da se ne donose zaključci o mogućem zlostavljanu na osnovu jednog crteža već iz serije takvih crteža koji sadrže više karakterističnih znakova, koji se upotpunjeni informacijama dobivenim kroz razgovor s djetetom. Škole su često za zlostavljanu djecu jedino sigurno okruženje, a učitelji važne osobe, koje djeci preko likovnog izraza mogu olakšati pristup unutarnjem svijetu, a u slučaju zlostavljanja pružiti im pomoć i zaštitu, stoga je njihova edukacija u ovom području neophodna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija