Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 771852

Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom


Bilić, Vesna
Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom // Zbornik umjetničko-znanstvenih skupova 2009.-2011.: Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju
Zagreb, 2011. str. 98-110 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 771852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom
(Art teachers and abused children)

Autori
Bilić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik umjetničko-znanstvenih skupova 2009.-2011.: Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju / - Zagreb, 2011, 98-110

ISBN
978-953-7210-44-1

Skup
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
dijete; zlostavljanje u obitelji; zlostavljanje u školi
(abuse; children; domestic abuse; bullying)

Sažetak
Cilj ovoga rada je dati osnovni pregled o tome kako učitelji likovne kulture mogu koristiti crtež (likovni izraz) u prepoznavanju i pružanju pomoći djeci koja su traumatizirana zlostavljanjem. Izloženost djece različitim oblicima zlostavljanja u obiteljima (tjelesnom, emocionalnom i seksualnom te zanemarivanju) kao i izloženost klasičnom ili elektroničkom međuvršnjačkom nasilju, ostavlja ozbiljne posljedice na djetetovo zdravlje dobrobit i funkcioniranje u životu i školi. Budući da zlostavljana djeca imaju problema s verbaliziranjem unutarnjih emocionalnih stanja i iskustava zbog straha, srama, obnavljanja traume i poteškoća u memoriji, likovno izražavanje putem simbola može im pomoći da spoznajno teško razumljiva iskustva eksternaliziraju i tako umanje simptome traume i osjećaje nemoći. Poznavanje specifičnosti crteža zlostavljane djece može značajno doprinijeti prepoznavanju ovog problema, i poslužiti kao polazište za razgovor s djetetom o tome što je htjelo izraziti (indirektni intervju). Sugerira se da se ne donose zaključci o mogućem zlostavljanu na osnovu jednog crteža već iz serije takvih crteža koji sadrže više karakterističnih znakova, koji se upotpunjeni informacijama dobivenim kroz razgovor s djetetom. Škole su često za zlostavljanu djecu jedino sigurno okruženje, a učitelji važne osobe, koje djeci preko likovnog izraza mogu olakšati pristup unutarnjem svijetu, a u slučaju zlostavljanja pružiti im pomoć i zaštitu, stoga je njihova edukacija u ovom području neophodna.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna
Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom // Zbornik umjetničko-znanstvenih skupova 2009.-2011.: Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju
Zagreb, 2011. str. 98-110 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bilić, V. (2011) Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom. U: Zbornik umjetničko-znanstvenih skupova 2009.-2011.: Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, year = {2011}, pages = {98-110}, keywords = {dijete, zlostavljanje u obitelji, zlostavljanje u \v{s}koli}, isbn = {978-953-7210-44-1}, title = {Susret u\v{c}itelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom}, keyword = {dijete, zlostavljanje u obitelji, zlostavljanje u \v{s}koli}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, year = {2011}, pages = {98-110}, keywords = {abuse, children, domestic abuse, bullying}, isbn = {978-953-7210-44-1}, title = {Art teachers and abused children}, keyword = {abuse, children, domestic abuse, bullying}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font