Pregled bibliografske jedinice broj: 771568
Učinak čitalačkih kompetencija na postignuće u TIMSS matematičkim zadacima
Učinak čitalačkih kompetencija na postignuće u TIMSS matematičkim zadacima // Knjiga sažetaka, Konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, međunarodna znanstvena konferencija, Izdavač Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu / I. Prskalo, V. Horvat, M. Badrić et al. (ur.).
Zagreb, 2015. str. 173-173 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 771568 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinak čitalačkih kompetencija na postignuće u TIMSS matematičkim zadacima
(The Impact of Reading Abilities on TIMSS Mathemathics Achievement)
Autori
Buljan Culej, Jasminka ; Gudelj, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka, Konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, međunarodna znanstvena konferencija, Izdavač Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
/ I. Prskalo, V. Horvat, M. Badrić et al. - Zagreb, 2015, 173-173
Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
čitanje; matematika; PIRLS; postignuće; TIMSS
(achievement; mathematics; PIRLS; reading; TIMSS)
Sažetak
Istraživanja TIMSS i PIRLS provedena su u Hrvatskoj prvi put tijekom 2011. godine na reprezentativnom uzorku učenika četvrtih razreda osnovnih škola koji je uključivao 4545 učenika iz 292 četvrta razreda, odnosno u istraživanju su sudjelovale 152 osnovne škole. Istraživanjem PIRLS provjeravale su se čitalačke kompetencije, dok su se istraživanjem TIMSS provjeravale matematičke kompetencije na istom uzorku učenika. Ovim kvantitativnim istraživanjem željeli smo analizirati povezanost usvojenosti kompetencije čitanja i uspjeh postignut u matematici. Da bismo utvrdili povezanost čitalačkih kompetencija s razumijevanjem pročitanih matematičkih zadataka, primijenili smo metodu analize jezične kompleksnosti na svim provedenim matematičkim zadatcima te smo ih razvrstali u tri skupine: niska, srednja i visoka razina čitalačke kompleksnosti zadatka. Postavljena hipoteza glasi: učenici koji su bili vrlo uspješni u čitalačkim kompetencijama imat će približno iste rezultate na matematičkim zadacima, neovisno o razini čitalačke kompleksnosti matematičkoga zadatka, odnosno učenici uspješni u čitanju bit će uspješni i u matematici. Kod definiranja uspješnosti koristili smo TIMSS i PIRLS skalu postignuća na nacionalnoj razini koja je dobivena uporabom višedimenzionalnog IRT modela za sve tri ispitivane kompetencije. Podaci o uspješnosti usvojenosti kompetencija prikupljani su standardiziranim ispitima razvijenim za potrebe istraživanja TIMSS i PIRLS. Nakon skaliranja zadataka prema zahtjevnosti čitanja, zadatke smo povezali s postignutim rezultatima. Korelacije su izračunate s grupnim varijablama nakon dvofaktorske analize varijance s ponavljanjem. Dobiveni rezultati potvrdili su postavljenu hipotezu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija