Pregled bibliografske jedinice broj: 771321
Radna terapija kod djece s poremećajem pažnje/hiperaktivnim poremećajem
Radna terapija kod djece s poremećajem pažnje/hiperaktivnim poremećajem, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Zdravstveno veleučilište, Zagreb
CROSBI ID: 771321 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Radna terapija kod djece s poremećajem pažnje/hiperaktivnim poremećajem
(Occupational therapy in children with attention deficit disorder / hyperactivity disorder)
Autori
Horvat, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Zdravstveno veleučilište
Mjesto
Zagreb
Datum
08.04
Godina
2015
Stranica
55
Mentor
Kostović-Srzentić, Mirna
Ključne riječi
Radna terapija; Poremećaj pažnje; Hiperaktivnost
(Occupational therapy; Attention deficit disorder; Hyperactivity)
Sažetak
Poremećaj pažnje s hiperaktivnošću neurorazvojni je poremećaj koji se javlja u dječjoj dobi, a može se nastaviti i kroz mladenaštvo i zrelu dob. Karakteriziraju ga hiperaktivnost, impulzivnost i nedostatak pažnje. Osim glavnih simptoma često su prisutni problemi organiziranja i planiranja, problemi spavanja, emocionalni problemi, disfunkcije senzorne integracije, problemi u komunikaciji, govoru i mišljenju. Uzroci nastanka poremećaja nisu sasvim razjašnjeni, a neke od mogućih pretpostavki su biološki uzroci, loši interpersonalni odnosi u obitelji, utjecaj genetskih faktora te okolišni čimbenici. U dijagnostici je važno uzeti u obzir osobnu i obiteljsku anamnezu, prisutnost simptoma prije 7. godine života te prisutnost 6 ili više simptoma nepažnje i hiperaktivnosti/impulzivnosti prema DSM-IV klasifikaciji. U dijagnostici se koriste i razne standardizirane procjene te upitnici za roditelje i nastavnike. Radni terapeut u svojoj intervenciji može koristiti klijent centrirani pristup te model humane okupacije i na klijenta orijentirani model. Osim standardiziranih procjena, radni terapeut promatra dijete i njegovo funkcioniranje u aktivnostima dnevnog života. Time dobiva uvid u poteškoće koje dijete može imati u obavljanju aktivnosti samozbrinjavanja, produktivnosti i slobodnog vremena. Također, dijete samo i u suradnji sa roditeljima procjenjuje koje su mu aktivnosti bitne i u kojima ima probleme u izvođenju. Kao najčešće intervencije koriste se terapija senzorne integracije, bihevioralno-kognitivna terapija, trening pažnje i koncentracije te tehnike opuštanja. Važno je da dijete, ukoliko postoji interes, ima mogućnost sudjelovanja u sportskim aktivnostima i grupnim aktivnostima u kojima je bitna interakcija sa ostalom djecom. Roditelji su neizostavan dio svake terapije i oni naučene strategije prenose u svakodnevnicu. Radno i školsko okružje treba biti potpuno prilagođeno djetetu kako ne bi djelovalo ometajuće, već da omogućava djetetu postizanje što je moguće veće funkcionalnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb
Profili:
Mirna Kostović Srzentić
(mentor)