Pregled bibliografske jedinice broj: 770761
Kompetencijski pristup cjeloživotnom učenju odgajatelja u učeničkim domovima
Kompetencijski pristup cjeloživotnom učenju odgajatelja u učeničkim domovima, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 770761 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencijski pristup cjeloživotnom učenju odgajatelja u učeničkim domovima
(Competence Based Approach to Lifelong Learning of Boarding Schools Educators)
Autori
Ćuk, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.04
Godina
2015
Stranica
270
Mentor
Hrvatić, Neven
Ključne riječi
kompetencije; generičke kompetencije; područno-specifične kompetencije; odgajatelj; učenički dom; cjeloživotno učenje; formalno učenje; neformalno učenje; informalno učenje
(competence; generic competences; subject-specific competences; educator; boarding school; lifelong learning; formal education; non- formal education; informal learning)
Sažetak
Srednjoškolski učenički domovi su mjesta koja odgajateljima omogućavaju široko polje djelovanja. Mladima možemo pomoći u njihovom razvoju na svima razinama (tjelesnoj, intelektualnoj, psihološkoj, moralnoj, duhovnoj…). Kako je odgajatelj u domu najviše u kontaktu s učenicima od njega se zahtijeva posjedovanje širokog područja kompetencija (generičkih-instrumentalne, interpersonalne, sustavne i specifičnih za odgojne znanosti). U Republici Hrvatskoj ne postoji specijalizirani studij za rad u učeničkim domovima (odgajatelji su uglavnom srednjoškolski profesori raznih predmeta, pedagozi, psiholozi, inženjeri raznih struka ili medicinske sestre…), stoga su i kompetencije koje odgajatelji stječu tijekom studija dijelom različite. Koje su to kompetencije koje su odgajatelji stekli tijekom studija i u kojoj mjeri istraživalo se u ovom radu. Također je ispitano za koje kompetencije odgajatelji drže da su im potrebne, a nisu ih stekli tijekom studija te na koji način misle da bi ih mogli steći kroz cjeloživotno učenje (formalno, informalno ili neformalno). Time se dobio uvid u postojeće stanje domova glede kompetencija i cjeloživotnog učenja odgajatelja. Znanstveni doprinos rada se vidi u: smjernicama za usavršavanje odgajatelja na temelju modificiranog instrumenta ; licenciranju i potrebi za stručnim usavršavanjem ; osmišljavanju programa za razvoj kompetencija odgajatelja u učeničkim domovima kroz cjeloživotno učenje, te podloga za buduća istraživanja domske pedagogije u hrvatskog i široj pedagogijskoj znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski