Pregled bibliografske jedinice broj: 769928
Sintaktička složenost iskaza djece u dobi od šest i deset godina
Sintaktička složenost iskaza djece u dobi od šest i deset godina, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 769928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sintaktička složenost iskaza djece u dobi od šest i deset godina
(Syntactic complexity of child`s utterances in age of six and ten)
Autori
Jurković, Paulina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.09
Godina
2014
Stranica
37
Mentor
Kuvač Kraljević, Jelena
Ključne riječi
usvajanje jezika; teorija reformulacije; sintaktička složenost; važnost ulaznog jezika
(language aquisition; theory of reformulation; syntactic complexisity; language input importance)
Sažetak
Pitanje kako djeca usvajaju jezik te proizvode rečenice i rečenične konstrukcije koje nikad nisu čuli izazov je za mnoge znanstvenike, prvenstveno psiholingviste. Teorija reformulacije ovaj problem tumači preko postupaka reformulacije koje djeca primjenjuju na postojeće iskaze odraslih kako bi proizveli svoje iskaze u ciljnom jeziku. U ovom radu istražuje se koje od tih postupaka i u kojoj mjeri djeca dobi od šest i deset godina koriste pri stvaranju vlastitih iskaza. Nadalje ispituje se i potvrđuje da starija djeca i ona djeca koja su jezično-govorno više poticana tijekom svog djetinjstva proizvode sintaktički složenije iskaze s više odnosnih rečenica. Naglašava se važnost kvantitete i kvalitete jezičnog ulaza, što je bitan čimbenik za usvajanje i sintaktičku složenost jezika koji su bitni čimbenici za razvoj jezičnog izražavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski