Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 769926

Prikaz pilot programa grupne jezične terapije


Matić, Ana
Prikaz pilot programa grupne jezične terapije, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 769926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prikaz pilot programa grupne jezične terapije
(Overview of Pilot programme of group language therapy)

Autori
Matić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
09.09

Godina
2014

Stranica
58

Mentor
Kuvač Kraljević, Jelena

Ključne riječi
grupna i neizravna logopedska terapija ; Program grupne jezične terapije ; upitnik za roditelje ;
(group and indirect speech and language therapy ; Group language therapy programme ; parental questionnaire)

Sažetak
Različiti su načini provođenja logopedskih terapija. Između ostalog, one mogu biti individualne, grupne, izravne i neizravne. Iako seu svijetu već niz godina prakticiraterapija u grupi, u Hrvatskoj to još uvijek nije uvriježen način rada. Budući da su liste čekanja na dijagnostičke i terapijske postupke sve duže, a čini se da logopeda nema dovoljno, javila se potreba za uvođenjem grupnih terapija i na ove prostore. Populacija koja najčešće traži usluge logopeda jesu djeca predškolske i školske dobi. Među najzastupljenije i najčešće ustanovljene teškoće ove djece spadaju razni oblici jezičnih teškoća, za koje se danas zna da mogu imati velik utjecaj na kasnije obrazovanje i cjelokupan tijek života. Zbog navedene je problematike cilj ovog diplomskog rada bio prikazati i detaljno opisati Pilot Program grupne jezične terapije usmjerene na izravno i neizravno poticanje vještina rane pismenosti za devetero djece predškolske dobi s utvrđenim jezičnim teškoćama. Ovaj je Program osmišljen i proveden u sklopu EU projekta pod nazivom Prerequisites for academicequality: earlyrecognitionoflanguagedisorders (IPA4.1.2.2.02.01.c02). Kako su rezultatimnogihistraživanja pokazalipozitivan utjecaj aktivnog ineizravnog uključivanja roditelja u terapiju, to je učinjeno i tijekom provođenja Programa. Po završetku terapije svim je roditeljima elektroničkom poštom poslan upitnik kojim se nastojala ustanoviti razina njihovog zadovoljstva konačnim ishodom terapije i načinom na koji je ona provedena.Upitnik je analiziran uprogramu IBM SPSS Statistics 19 korištenjem deskriptivne statističke analize i podaci su prikazani tablično, grafički i opisno. Rezultati su pokazali sljedeće: (1) roditelji djece uključene u Program iskazali su visoku razinu povjerenja u terapiju i ocijenili su je iznimno korisnom za svoje dijete ; (2) uvidjeli su korist njihovog uključivanja u terapiju u smislu stjecanja vještina i znanja kojima mogu utjecati na djetetov razvoj i (3)prema njihovom mišljenju, grupna terapija nema jednake učinke kao i individualna. Izjave roditelja i iscrpne bilješke temeljene na iskustvu logopeda koji su provodili Program omogućili suuviđanje pozitivnih i negativnih strana ovakvog oblika rada. Kratak osvrt na terapiju naveden na kraju diplomskog rada može poslužiti kao popis smjernica, odnosno konkretnih savjeta za budućnost.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Jelena Kuvač (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matić, Ana
Prikaz pilot programa grupne jezične terapije, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Matić, A. (2014) 'Prikaz pilot programa grupne jezične terapije', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mati\'{c}, Ana}, year = {2014}, pages = {58}, keywords = {grupna i neizravna logopedska terapija, Program grupne jezi\v{c}ne terapije, upitnik za roditelje, }, title = {Prikaz pilot programa grupne jezi\v{c}ne terapije}, keyword = {grupna i neizravna logopedska terapija, Program grupne jezi\v{c}ne terapije, upitnik za roditelje, }, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mati\'{c}, Ana}, year = {2014}, pages = {58}, keywords = {group and indirect speech and language therapy, Group language therapy programme, parental questionnaire}, title = {overview of Pilot programme of group language therapy}, keyword = {group and indirect speech and language therapy, Group language therapy programme, parental questionnaire}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font