Pregled bibliografske jedinice broj: 769585
Mišljenje učitelja o izvanučioničkoj nastavi prirode i društva
Mišljenje učitelja o izvanučioničkoj nastavi prirode i društva, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 769585 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenje učitelja o izvanučioničkoj nastavi prirode i društva
(Teachers` opinion on outdoore science and social studies teaching)
Autori
Habek, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.07
Godina
2015
Stranica
37
Mentor
Letina, Alena
Ključne riječi
izvanučionička nastava; vrste; prednosti; nedostaci; didaktičke specifičnosti
(outdoor learning; types; advantages; disadvantages; didactic specificity)
Sažetak
Izvanučionička nastava jest ostvarivanje planiranih nastavnih sadržaja izvan učionice, bez obzira na mjesto i vrijeme trajanja. To je specifičan oblik nastave koji se organizira kako bi se što učinkovitije realizirali oni nastavni sadržaji za koje je potrebno neposredno promatranje i kontakt s izvornom stvarnošću (Husanović-Pejnović, 2011.). U ovom radu izložene su temeljne zadaće izvanučioničke nastave i prikazan njen povijesni razvoj u Hrvatskoj i svijetu. Opisane su najvažnije značajke pojedinih vrsta izvanučioničke nastave - posjete, izleta, ekskurzije, škole u prirodi i terenske nastave i istaknuta njihova važnost. Također, u ovome radu razmatraju se mnogobrojne prednosti, ali i eventualni nedostaci izvanučioničke nastave prirode i društva te određuju njene didaktičke specifičnosti. Važnost i mnoge prednosti izvanučioničke nastave prirode i društva istaknute su u mnogim knjigama, znanstvenim i stručnim radovima i priručnicima za učitelje. Za njeno kvalitetno planiranje, programiranje, provođenje i evaluaciju neizmjerno je važna uloga učitelja. Stoga su u ovom radu prikazani rezultati istraživanja kojem je cilj bio ispitati kako učitelji procjenjuju svoje kompetencije i motivaciju za planiranje i provođenje izvanučioničke nastave prirode i društva te utvrditi njihovo mišljenje o prednostima i nedostatcima njene organizacije. Istraživanje je provedeno kroz školsku godinu 2014./2015. anketiranjem učitelja razredne nastave (N=71) sa područja županije Grada Zagreba. Rezultati istraživanja pokazuju da se učitelji osjećaju kompetentnima za organizaciju izvanučioničke nastave prirode i društva te da su svjesni njenih brojnih prednosti, ali i mogućih nedostataka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija