Pregled bibliografske jedinice broj: 769581
Primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva
Primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 769581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva
(Application of information - communication technologies in Science and social studies teaching)
Autori
Jalšić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.07
Godina
2015
Stranica
55
Mentor
Letina, Alena
Ključne riječi
ICT; računalo; internet; Web 2.0 alati; priroda i društvo
(ICT; computer; Internet; Web 2.0 tools; science)
Sažetak
Život bez informacijske i komunikacijske tehnologije postao je nezamisliv. Svakog dana je koristimo, bilo u poslovnom, bilo u privatnom životu. Informacijska i komunikacijska tehnologija je ušla u sva područja života pa tako i u područje odgoja i obrazovanja. Tehnologija u obrazovanju pruža niz alata za obradu digitalnih podataka, kao i pristup raznim sadržajima, a sve to predstavlja podršku učenju. Kako bi se iskoristile njene mogućnosti, potrebno je najprije utvrditi precizne ciljeve obrazovanja te uskladiti uporabu tehnologije s tim ciljevima. U prvom dijelu ovoga rada iznose se teorijska obilježja informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavi utemeljene na praktičnoj primjeni. U drugom dijelu rada opisuje se istraživanje provedeno kako bi se utvrdilo mišljenje učitelja o primjeni informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva te koliko, na koji način i koju informacijsku i komunikacijsku tehnologiju učitelji i učiteljice u nastavi prirode i društva koriste. Istraživanje je provedeno na uzorku od 50 učitelja i učiteljica razredne nastave različitog radnog iskustva. Podaci su prikupljeni anketiranjem. Utvrđeno je da učitelji/učiteljice u nastavi prirode i društva često koriste Google, You Tube i Power point prezentacije te pritom više preferiraju izradu samostalnih prezentacija, dok izrazito malo koriste ostale oblike tehnologije, primjerice mobile learning. Učitelji interet uglavnom koriste za pronalaženje dodatne literature u pripremanju nastave, za pronalaženje dodatnih informacija i sadržaja u pripremanju nastave te za prikazivanje fotografija i videa. Ispitanici najvećom preprekom u korištenju tehnologije u nastavi prirode i društva uglavnom smatraju nedostatak opreme i nedostatak kompetencija učitelja za primjenu informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavi. Učitelji u nastavi prirode i društva nekoliko puta mjesečno koriste nastavni film i televizijske emisije, a simulacije i obrazovne računalne igre jednom mjesečno. Ispitanici uglavnom prepoznaju prednosti korištenja računala u nastavi prirode i društva smatraju da primjena računala unaprijeđuje nastavu prirode i društva, motivira učenike i pomaže organizaciji rada u nastavi prirode i društva te da je nastava uz primjenu računala za učenike korisnija, zanimljivija i maštovitija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija